Gorgeouslah UOLS...Trimas

HeartBeat

Klik ye....Trimas!

Rabu, April 04, 2012

WW : Oi, Oi, Dah Pukul 12 Malam!

 

 

 

 

noki 082

Kejap la bu……

 

 

 

 

noki 080

Adik nak main pondok-pondok neh!

 

 

 

 

Caucincau!

Isnin, April 02, 2012

Misi Memulihkan Akuarium Yang Terbiar

 

 

As Salam ladies,

 

Petang ini cuaca mendung. Pagi tadi pun hujan turun mencurah-curah. Namun begitu, saya tak hibernate lama-lama. Rutin tetap dilaksanakan macam biasa - bangun pagi gosok gigi cuci muka mandi. Pakai baju minum susu eh, eh ternyanyi lagu kanak-kanak pulak….anyway harap anda semua terhibur hendaknya ngeh3x!

 

Sebenarnya petang ini bukan nak cerita pasal keadaan cuaca mahupun berkongsi lirik lagu kanak-kanak tapi saya nak cerita pasal benda lain. Pasal akuarium. Di rumah SSL ada sebuah akuarium tapi dah agak lama  benda alah empat segi tersebut hidup terbiar tanpa diberi belaian kasih sayang yang sewajarnya. Hidupnya kosong. Eeee kejam lah kau SSL, tuduh pembaca di dalam hati ;P

 

 

 

aqua 004

Aquariumku yang sungguh kasihan…seekor ikan pun tak dak!

 

 

Memetik kata-kata siapa entah,  …….an aquarium needs fish  like a man needs a woman. Ya, betul. Memang tepat sekali ungkapan itu. Setiap akuarium perlukan ikan. Kalau tak dak ikan, takyahlah ada akuarium. Err….macam lelaki perlu kawin dengan perempuan. Kalau tak dak wang, takyah lah kahwin…erkk?!! Saya tokok tambah sendiri je lah. Sila abaikan.

 

 

 aqua 007

Kosong. I need fish!

 

 

Ya, tahuuuuuuuuuuu!  Mulai sekarang kami janji tak akan abaikan kamu lagi. Dengan penuh iltizam dan semangat yang berkobar-kobar misi untuk memulihkan aquarium terbiar pun bermula.

 

Lewat petang di suatu hari di hujung minggu, kami sampai ke sebuah kedai ikan yang terletak di Jalan Kuching. Nama kedai tersebut dah tak ingat sebab macam biasa, waktu tu SSL tiba-tiba diserang gejala malas berfikir.

 

 

281120112118

 

 

Anak-anak memang teruja betul tengok ikan. Masuk je kedai terus buat kecoh jerit sana ada ikan cantik, sini ada kura-kura apa semua pun jerit.

 

 

281120112124

 

281120112122 

 

281120112126

 

 

281120112130

 

 

Dipendekkan cerita, kami pon membeli beberapa ekor ikan piranha dan seekor sotong kurita untuk dibawa pulang. Eh, tak, tak… saya merepek. Kami cuma beli beberapa ikan kecik je lah serta seekor udang hahaha… kalau boleh nak beli semua jenis ikan yang ada kat situ sebab semuanya comel-comel. Kalau dapat bela di rumah bila ada masa lapang bolehlah jamu mata menatap kecomelan mereka. Bila mereka dah besar kelak bolehlah ditangkap untuk jamu selera pulak %$#^&%@  Memang kamu makcik suka betul berimaginasi yang bukan-bukan! Sumpah menjengkelkan perangai kamu tuh. Kalau anak-anak tahu……

 

Sebaik sahaja selesai berurusniaga, sambil tangan menjinjit beg plastik berisi haiwan peliharaan maka kami pon melangkah keluar dari kedai ikan tersebut  dengan penuh bergaya. Setibanya di luar kedai, dengan tidak semena-mena langkah si adik terhenti……

 

 

281120112136

meow

 

281120112137

hello

 

281120112135

Ibu, adik nak beli kucing ni jugak!

 

Isyhh nak kucing pulak. Tak boleh,  dik. Tajuk entry ni ialah misi memulihkan akuarium yang terbiar. Binatang kucing tak ada sangkut-paut, tahu. Kalau cerita pasal kucing nanti terkeluar tajuk kang kena potong markah pulak hahaha….guwau sajelah!

 

Si adik neh, kalau boleh semua haiwan yang halal dekat muka bumi ni semua dia nak angkut bawak balik jaga. Sebenarnya dah lama dia pupuk cita-cita untuk memelihara kucing tapi saya tak benarkan. Tak payah pupuk-pupuklah, dik! Petang itu, puas dia duk merayu merengek suruh beli namun rengekannya langsung tak dilayan. Percubaannya gagal. Kesian adik. Sorry, please try later hahaha…

 

Sewaktu pulang, masuk je kereta terus dia diam. Untuk mengembalikan mood cerianya itu kami adakan sesi photo shoot bajet artis  ;P

 

281120112144

senyum dik!

 

281120112142

senyum dalam paksa

 

281120112139

ok dah molek sikit

 

281120112140

say kobisssssssssss! (trademark dia)

 

 

Baiklah. Hei, lihat akuarium saya sudah kembali ceria. Mempersembahkan….

En. Lampam, En. Udang, Kak Patin, dan geng ikan kecik yang saya dah tak ingat namanya ….. diserang gejala malas berfikir lagi!

 

aqua 001     aqua 002

aqua 009    aqua 003

 

 

Tapi depa semua camera shy. Penat tahu saya mengejar-ngejar depa dengan kamera di tangan. Rasa nak aje buat aksi renang sekali dalam akuarium tuh semata-mata untuk dapatkan  gambar mereka yang paling menarik. Ah, macam poyo lah bukan SSL duk dalam akuarium?! Haisyh!

 

 

 

Caucincau!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...