Gorgeouslah UOLS...Trimas

HeartBeat

Klik ye....Trimas!

Rabu, November 03, 2010

Bila Milah Pergi Ke London

london
  Ini bukan Milah

Milah pergi ke London untuk mengikuti kursus selama 2 minggu. Milah dihantar suaminya ke lapangan terbang.

“Mudah-mudahan perjalanan awak akan selamat dan bermanfaat.” Kata suaminya.

“Terima kasih, sayang. Abang nak buah tangan apa khas dari London?”

Sambil tersenyum penuh makna, suaminya berkata, “Abang mahu seorang gadis berwajah London yang cun habis.”

Dua minggu kemudian suami Milah menjemput kepulangannya di lapangan terbang.

“Sayang, macamana kursus di sana?”

“Sungguh istimewa,” kata Milah.

“Bagaimana dengan buah tangan yang abang pesan?”

“Buah tangan apa?”

“Gadis berwajah London yang cun habis tu.”

“Oh, itu. Abang jangan bimbang, saya sudah usahakan sebaik mungkin tapi kita terpaksalah tunggu dalam masa 9 bulan lagi baru boleh tahu jantinanya lelaki atau perempuan,” kata Milah sambil memegang perutnya.


Today’s Lesson

Haha…Lawak! Sebenarnya situasi yang dipaparkan ini peringatan untuk kita semua. Selagi mungkin, komunikasi kita biarlah jelas. Bukan tidak boleh cakap berselindung atau berlapik tapi biarlah kena pada situasinya. Memahami pemikiran pasangan kita adalah antara proses terpenting dalam satu-satu perhubungan. Apabila kita faham apa yang difikirkannya, kita akan tahu apa yang perlu kita sampaikan.

* Sumber :  Membina Cinta Sayang oleh Dr. HM Tuah Iskandar Al-Haj



Caucincau!




Isnin, November 01, 2010

Suami uols?

 
Lepas sembahyang subuh, terdengar bunyi klepang klepung kat dapur. Saya jenguk nampak satu lembaga. Rupa-rupanya seorang suami mithali sedang sibuk membancuh tepung. Wahh...pagi ni dia buat lempeng pisang.

Heheh...senang kerja aku....

lempeng-pisang
Saya capai teko. Senyum, senyum. Bancuh milo kawkaw. Kemudian landing atas sofa baca paper tunggu lempeng pisang siap. Macam mem, you.

Emmmm...hubby saya tu....best kan? Sekali-sekala dia memang rajin membantu. Heheh..sori ye, hari ni sesi puji-memuji suami.

My hubby loves to cook once in a while.
Nak kata terror masak idak le sangat... tapi OK la. Boleh telan hehe..

Kalau tak masak pun, pas je minta tolong kopek bawang ke, tumbuk cili ke, tolong balik ikan dalam kuali ke, potong sayur ke memang dia dengan sukacitanya tak pernah menolak.

Setakat ni dia pernah masak

- nasi goreng

- sambal tumis

- goreng ikan/ayam

- telor dadar

- sayur goreng

- spagetti

- sardin

- cucur ikan bilis, udang

- sup, tomyam

- pizza

- salad thousand island

- daging goreng kicap

- scramble egg

Makanan bersantan dia tak reti. Suami uols pandai masak apa?



Today’s Lesson

Try to praise and appreciate your husband's cooking bcoz some husbands don't get into the kitchen at all clip_image001


Caucincau!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...