Gorgeouslah UOLS...Trimas

HeartBeat

Klik ye....Trimas!
Memaparkan catatan dengan label Apaapaaje. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Apaapaaje. Papar semua catatan

Khamis, April 12, 2012

Kisah Budak Demam Kemudian Kihkihkih

 

 

As Salam ladies,

 

Perjalanan hidup saya sejak kebelakangan ini dipenuhi ranjau dan duri. Ah, bombastiklah pulak bunyinya. Macam ni cerita dia sebenarnya…. dalam hati ini  ada sedikit perasaan resah kerana si kecilku kurang sihat. Beberapa hari lalu, sumpah kencang gila jantung saya dibuatnya. Bila SSL sampai bersumpah-sumpah tu, maksud dia memang terkejut sangat-sangat lah tu. Bukan tipu punya terkejut, tau. Mana tak terkejut, badan si kecik saya bergelumang dengan haba yang tersangat panas. Kelam-kabut cari termometer. 39.3C! Ya Allah, panasnya. Ada rasa nak crying. Dah lama anak beranak kami tak jatuh sakit jadi peristiwa suhu badan dia membahang secara mendadak itu cukup buat saya panik seketika dan jadi tak menentu. Rasa nak aje letakkan dia ke dalam freeze, @#$%!&?!

 

Sejurus suami pulang dari kantor (eh, bahasa apa ni?) terus bawa dia ke klinik dan  Alhamdullillah hari ni saya dah boleh menarik nafas lega sikit. Panasnya dah semakin berkurang walaupun batuk masih lagi kedengaran azab Y.Y

 

Itu ajelah nak update.

 

Apa? Apa yang kihkihkih tu? Ops terlupa pulak tajuk entri di atas. He..he.. sebenarnya sebelum masuk blog sendiri,  sempat tadi SSL menjenguk facebook buat seketika. Dah berkurun lama benda alah tu tak dijenguk. Alah, bukan wajib pon, kan. Dan terbaca perkongsian ini……

 

 

Kihkihkih. OK bai!

 

 

 

 

 

Caucincau!

Selasa, Mac 13, 2012

Kurang Tidur

 

As Salam ladies,

 

Pagi tadi saya bangkit dari tidur dengan tenaga yang sangat kurang – gara-gara semalam bersengkang mata hingga larut malam. Apa saya buat? Ah, malaslah nak cerita. Nak buat kerja hari ni pun macam kurang  produktif. Saat ini saya cuma fikir mahu baring aje, memejamkan mata dan celik semula pada hari Rabu. Huh, melampau…….

 

Kejap tadi tengok-tengok wajah dekat cermin. Sudah ada tanda lebam di bawah mata….. macam Zombie, oh no! Wajahku sungguh lesu dan tak bermaya dan berkerut dan…..tua! …..ngangis-nangis secara icon…. Haisyh nasib baik korang tak dapat tengok muka saya ni tau! Kalau tak, pasti korang pun akan rasa annnoying sampai rasa macam nak hadiahkan set Safi Rania Gold je untuk hari jadi saya yang akan datang.

 

Beginilah kita bila sudah menginjak usia. Bila masa tidur terganggu, tidur menjadi kurang lena dan tatkala bangun pagi kita akan berperangai tua yang kuat membebel entah apa-apa dan sering mengadu sakit belakang dan menceceh aje  sepanjang hari samada dalam blog mahupun di luar blog.

 

 

Saya rasa nak bukak Yayasan Tido lah sekarang. Menguap dah tiga belas kali kalau tak silap. Sengsara rasanya ni. End of update.

 

Caucincau! …..zzzzzzzzzz …..tidur dengan serta-merta.

Isnin, Februari 13, 2012

Cerita Cuci Kain

 

As Salam ladies,

 

Tidak seperti  rutin Sabtu saya yang normal di mana bermulanya dari awal pagi hingga menjelang waktu Zohor diri bertungkus-lumus memberi pendidikan tambahan kepada anak-anak didik namun pada Sabtu lepas rutin hidup saya agak berganjak sedikit. Sementelah mereka semua termasuk anak-anak sendiri patuh dengan arahan Kementerian Pendidikan Malaysia agar wajib menghadiri kelas ganti di sekolah pada hari tersebut maka secara automatik waktu pagi saya telah menjadi lapang. Jadi untuk mengisi masa yang lapang itu saya telah melibatkan diri dalam arena washing washing.

 

Ya, puan-puan sekalian hari ini kita akan bercerita tentang aktiviti mencuci kain. Eleh, cerita cuci kain? Tak de modal la tuuuu. Bisik hati kecil kalian sambil menjuihkan bibir laksana bibir Kila Fairy. Kenal tak Kila Fairy? Kalau tak kenal sila google hokeh he..he….

 

Ya, pada hari tersebut saya sudah berjaya membasuh sebanyak 4x pusingan stok baju kotor, siap sidai dan siap berlipat. Hebatlah bukan? Tolong take note kecemerlangan saya tersebut walaupun pada hakikatnya perangai mulia sebegitu tidaklah bertahan lama. Ya, kerja membasuh dan melipat kain adalah kerja sengsara buat diri saya sebenarnya T.T

 

 

 

Anda semua pasti bersetuju kalau saya katakan di sebalik kain-kain yang tersidai cantik di ampaian rumah kita tu tersirat seribu cerita. Bermula dari proses memilih jenama pencuci hinggalah selesai basuhan tersebut.

 

 

laundry 043_thumb[6]Meh saya tayangkan produk pencuci pilihan saya. OK tak perlu kagum.

 

 

Tahukah anda, saya adalah peminat tegar pelembut fabrik Downy. Kenapa saya sukakan Downy? Sebab saya tak suka pakai perfume. Itu je sebab dia haha… ceh, macamlah ada orang kesah!

 

Baiklah, sekarang mari kita ke perbincangan yang lebih serius. Kita kupas apakah permasalahan-permasalahan yang sering berlaku dalam proses mencuci kain. Mari kita lihat satu-persatu. Untuk memulakan langkah pertama pencucian, adakalanya kita dikejutkan dengan beberapa kejutan. Contohnya……..

 

 

  

Oksigen! Oksigen!

 

Aduh, boleh semput dibuatnya. Kejadian-kejadian tidak bermoral macam gambar di atas itu memang kerap terjadi. Kadangkala mereka yang berkenaan ikut sesedap rasa saja  nak buka seluar atau baju kat mana yang disukai. Selepas itu tinggalkan berlonggok di situ padahal bakul kain betul-betul ada di depan mata. Memang sungguh kurang asam mereka itu dan kejadian sebegini boleh membuatkan darah para bonda tersirap bak air sirap!

 

Lebih mencabar lagi, untuk memastikan kain tersebut bersih atau sebaliknya kadang-kadang kita terpaksa guna deria bau….. mana satu baju bersih mana satu baju kotor  entah lah… semuanya bercampur-baur. Adusss!

 

Pernah tak terjadi kes sebegini? Bilik tidur teratur dan kemas kemain  tapi pintu tiba-tiba tak boleh rapat ke dinding pulak. Apa kes?

 

 

Laaa….nah ambik! Belakang pintu pula yang dijadikan sasaran!

 

Mahu tak beristighfar panjang para ibu bila terjebak dalam insiden ngeri sebegini!

 

Permasalahan seterusnya, walaupun teknik basuhan sekarang semakin canggih di mana kita tidak lagi perlu memberus kain di tepian sungai sambil bernyanyi lagu tuai padi antara masakkkkkk, esok jangan rindu-rinduannnnnn namun, kadang-kadang kita juga kena pantau  dari masa ke semasa proses pencucian tersebut. Manalah tahu dengan tak semena-mena mesin basuh kita ditimpa malapetaka.

 

 

nokifmrt110122 023_thumb[1]

La…. duit syiling rupanya! Patut la bunyi macam gempa bumi.

 

 

Demikianlah antara kejutan-kejutan yang biasa dialami oleh para ibu dalam arena pencucian kain. Ada banyak lagi kejutan-kejutan lain sebenarnya seperti kes poket penuh berisi gula-gula, tisu berhingus yang lupa hendak dibuang serta kes kain pengesat kaki termasuk sekali dalam mesin basuh! Aneh tak aneh, la kan he…he…. Begitulah alkisahnya cerita cuci kain. Nampak saja remeh namun  banyak juga cabarannya.

 

 

 

 

 

Caucincau!

 

 

 

Demi tidak menjejaskan maruah diri sendiri, semua siaran gambar yang tidak berwatermark di atas diambil dari Google. So jangan pandang serong hokeh! Harap maklom.

Rabu, Februari 01, 2012

Dulu Hot Sekarang Suam-suam Kuku

 
As Salam ladies,
 
*Embekkkkkk! Embekkkkkk! Alahai lamanya saya berhibernasi….hingga bertukar menjadi seekor kambing? Oh, bukan begitu.
*I ‘m back!
 
Oklah tanpa melengah-lengahkan masa, mari kita dengar ini satu cerita. Eh, ternyanyi lagu Anita Sarawak la pulak haisyh! Pada suatu hari, saya dan anak bongsu saya berjalan-jalan di Jusco. Kalau nak tahu, saya ni memang kaki Jusco. Sebut betul-betul, kaki Jusco…. bukan kaki disco tau! Tujuan utamanya ialah hendak mencari liquid foundation sementelah isi botol lama sudah hampir menuju ke titisan yang terakhir. Saya menuju ke Guardian. Ketika sedang mengusya produk yang dikehendaki di rak Maybelline, secara tak sengaja saya telah tercuri dengar perbualan dua orang wanita yang sedang leka mencuba lipstik di sebelah. Adat perempuan, kalau bersembang tak sah tak sentuh bab mekap, beg tangan, kasut dan seumpamanya. Tapi cerita mereka berdua ini lain sedikit bunyinya walaupun hal kasut, beg tangan dan mekap tetap disebut.
 
Kata salah seorang dari mereka, semasa zaman cemerlang, gemilang dan terbilang dahulu pantang dia kalau pakai barangan tak ada brand. Amboih, kemain! Otak saya mula berprasangka. Mungkin kasut dan beg tangan dia paling tidak Prada, Ferragamo atau Gucci, pewangi jenama CK atau Chanel 5 sementara set rawatan muka jenama SKII kot. Dengan tak sengaja saya terus memasang telinga lagi. Tak sengaja lah sangattttt! Ngeh3x….
 
Tapi kata wanita itu lagi sekarang ni sejak dah kahwin, dia dah tak berselera dah nak pakai macam dulu-dulu. Aikk, apa kes pulak? Katanya, sekarang ni pakai lipstik harga RM12 pun dia tak kisah, asal nama pakai! Tambahnya lagi, baju pula kalau dulu pantang yang berharga bawah RM200, sekarang harga bawah RM50 pun jadi, asal OK! Dulu beli barang-barang mesti di kompleks-kompleks ternama, sekarang terserempak di pasar malam pun tak apa, asal murah!
 
Tiba-tiba saya terkedu. Otak mula berfikir. Eh, tang membeli barangan murahan…..lebih kurang macam cerita aku aje neh?! Hihi….
 
Mengapa kita berubah?
 
Hmmm… perasan tak kebanyakan wanita selepas berumahtangga akan mengalami perubahan penampilan yang agak ketara? Saya pun tidak terkecuali. Dulu hot sekarang suam-suam kuku. Cehhhh bajet hot la sangattt…dow. Apa, adakah zaman cemerlang, gemilang dan terbilang seseorang wanita itu sudah berakhir apabila dia mengambil keputusan untuk berumahtangga? Mengapa boleh jadi begitu? Apakah sesudah kahwin wanita tak perlu lagi bergaya seperti anak dara? Kalau ya, apa sebabnya? Apakah kerana sudah tiada sesiapa lagi yang hendak digoda? Maklumlah, sudah ada suami. Yang dikejar sudah dapat, tak perlu lagi nak jaga mekap segala.
 
Ya, saya pasti ramai yang tahu kenapa wanita berubah penampilan setelah berumahtangga, bukan? Tak ada sebab lain melainkan sebab keluarga. Ya, sebab keluargalah ramai wanita sekarang ni sudah tidak hot lagi. Bagi kaum wanita apabila sudah berumahtangga, keluarga adalah no.1. Keluarga adalah priority dalam berbelanja. Bukan tak teringin bergaya dengan barang-barangan mahal dan berjenama macam dulu tapi tiap kali nak beli, mesti teringat lebih baik duit yang ada itu dihabiskan untuk belanja keluarga. Betul tak?
 
Misal kata, harga sebuah beg tangan Bonia yang berharga RM400. Bandingkan dengan wang sebanyak itu, berapa pasang baju anak-anak yang boleh dibeli? Setiap kali hendak membeli keperluan diri sendiri pasti persoalan yang sama menjelma dalam kotak fikiran. Akhirnya yang dibeli adalah seluar baju anak-anak, sehelai dua kemeja suami dan kalau ada baki baru beli sehelai dua baju untuk diri sendiri. Yang branded tetap juga tidak dibeli. Betul tak? Betul tak?
 
 

 
Caucincau!


























Rabu, Januari 04, 2012

WW : Sweet Sewing

 

 

 

 

  mas 007

Semalam baru terhegeh-hegeh jahit lencana secara berseni…… T.T

 

 

 

Caucincau!

Khamis, Disember 15, 2011

Mahalnya

Seikat rindu hadirkan mukjizat,
Seikat cinta hadirkan keindahan,
Seikat sayang hadirkan kemesraan,
Seikat sayur layu,
harganya RM2.50?!!!


sayur
Woh, mahalnya!!!! Kata Year End Sale?!


Kenaikan harga barang semakin menjadi-jadi sejak kebelakangan ini. Saya turut berasa resah. Anda tak resah? Musykil nih! Kenapa harga sayur mahal mendadak? Baja taik ayam naik harga kah? Woh, kelas kau taik ayam!!!!!
 

 
Sekian saja keluh-kesah Kak Esah.
 
 
 
Caucincau!

Khamis, November 24, 2011

Notebook Baru (part 3)

 

 

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXASHKSDHEWTQTIPLDGJJGHFMOEYZ

173645906509475273627543628281992

anmcdjrtiomcsnahdghdeijsurturewidkfhnvbvncvfshansmac

{}|”:?><$%#^&*^&^%$%^^*()*#&^%$#@!(&^%$#){}

 

 

   

  Tiada apa yang hendak dibicarakan cuma mahu ngecek keyboard aje, apakah semuanya berfungsi.

Kahkahkah. Macam kera baru dapat notebook bunga je la SSL ni, kan!  Tak habis-habis dengan cerita notebook baru beliau nih. Entah nak buat berapa siri entah. Serius jakun lah hoi!!!

 

 

pic google

 

 

Caucincau!

Rabu, November 23, 2011

WW : Notebook Baru (Part 1)

 

 

 

nb 001

So dengan muka tak malu, ni nak isytihar SSL kini dah pakai notebook baru…. ngeh3x. Sekian, harap maklum.

 

 

 

 

Caucincau!

Jumaat, November 18, 2011

Pasukan Malaysia Pulang dengan Kenderaan Antihuru-hara

 

 

Buka je blog pagi ini SSL tengok pada kata kunci carian, ramai betul orang duk cari berita pasal pasukan bola sepak Malaysia. Amboih ayat kemain ‘ramai betul’…… padahal beberapa orang je pon…..kihkihkih.

 

Baiklah untuk memenuhi permintaan beberapa orang pencari itu maka pagi ni SSL kongsikan dengan anda berita yang agak melukakan di sebalik kesuksesan pasukan bola sepak Malaysia mengalahkan Indonesia 1 – 0 semalam. Berita seratus peratus diceduk dari Kompas.com.

 

 

 

Dua kendaraan anti huru-hara disiapkan oleh aparat untuk mengangkut timnas Malaysia U-23 usai mengalahkan Indonesia 1-0 di penyisihan terakhir SEA Games XXVI, Kamis (17/11/2011)

 

JAKARTA, KOMPAS.com Tim nasional Malaysia U-23 harus pulang dengan kendaraan antihuru-hara (Baracuda) milik aparat setelah sukses mengalahkan tuan rumah Indonesia 1-0 dalam laga terakhir penyisihan Grup A SEA Games XXVI-2011 cabang sepak bola di Stadion Utama Gelora Bung Karno, Kamis (17/11/2011).

 

Para oknum suporter yang menggunakan atribut pendukung Indonesia memang telah menunggu pasukan "Harimau Malaya Muda" di depan pintu merah, serta pintu masuk dan keluar untuk tim Malaysia. Teriakan "tak bisa pulang", "maling", "tangkap malingnya" dan yel-yel lainnya dilontarkan oleh sebagian pendukung Indonesia sambil menunggu.

 

Demi menghindari hal yang tidak diinginkan, pihak keamanan bersama panitia memutuskan untuk menggunakan Baracuda demi mengamankan pasukan Ong Kim Swee tersebut. Setidaknya, ada dua Baracuda yang disiapkan oleh pihak keamanan untuk mengangkut timnas Malaysia dan sejumlah tim ofisialnya, baik ketika datang tadi maupun saat pulang.

 

Pengamanan ketat memang diberlakukan mengingat Malaysia merupakan musuh abadi Indonesia di kancah persepakbolaan Asia Tenggara. Namun, Pelatih Kim Swee menilai hal ini bukanlah masalah besar dan tidak akan memengaruhi mental anak asuhnya.

 

"Oh saya bisa memaklumi ini. Saya tahu bagaimana situasinya. Ini bukan masalah yang besar," ujarnya kepada wartawan. 

 

Petikan sebahagian komentar untuk artikel ini:

 

  • pemain indonesia semuanya orang negro..mana orang jawanya..semuanya ngak bisa main ya..malu loh..

 

  • POKONYA TETEP INDONESIA

     

  • kalah atau menang itu selalu ada dlm setiap pertandingan...saya mengakui klu hari ini tim malaysia bermain bagus, sementara tim indonesia bermain kurang maksimal dan kurang beruntung.kita semua harus jd suporter yg sehat !! klu menang ya senang tp klu kalah ya harus siap menerima kekalahan itu baru namanya suporter pintar !! selamat untuk tim malaysia kami tunggu di FINAL...

     

  • Udah kalah banyak pulak ngomelnya... Hari ni tak pake laser pun KALAH...

 

  • Jempol untuk pihak keamanan dan panitia, walau pun tim Indonesia kalah, tapi kita bermain adil dan jujur... enggak pakai laser kayak di itu tuh.

 

  • Dasar mental maling...skali maling tetap malingsial..HIDUP MALINGSIAL

 

  • Supporter sehat gimana??? lagu kebangsaan negara lawan aja g di hormati.... kalau menang, lawannya di malu2 kan.. kalau kalah , Alasan terus... yang g bisa menerima kekalahan itu suporter Indonesia.. buktinya, Liga super Indonesia ribut terus... Itu bukan orang negro brother, itu orang papua bro...dasar malingsial goblok ko komentar..

 

  • pelatih Timnas Malaysia Pulang dengan Kendaraan Antihuru-hara dan harga diri yang sangat memalukan stelah dirinya diusir oleh wasit..

 

 

SEKIAN SAJA BERITA DARI JAKARTA.

 

 

Fuhhh…lega, dah boleh tukar slang sekarang. Alahai…. entah apa-apalah diorang tu!

 

 

 

 

Caucincau!

Jumaat, November 11, 2011

More Ray Pack

 

As salam,

 

Amboi-amboi-amboi gila punya lama SSL habiskan masa berpeleseran di London rumah dengan keluarga  macam orang tak ada blog. Bukan main mithali lagi  duk urus suami dan anak-anak sampaikan keybord pun tak ada masa nak tekan. Tu yang blog tak hapdet tu. Ripley’s believe it or not? Believe it!

 

cemomoi

katak pisang katak puru lamanya berapa sampai tak dan nak hapdet n3 baru... (uuuu gurau je...)

 

Kihkihkih…..

 

Tuan Cemomoi, sori ikan dori bawak lori ye….oklah, ye lah, ye lah, demi mu hari ni saya paksa  diri untuk hapdet, eceh!

 

Hai, blogku yang boring……

 

Sebenarnya sumpah saya dah boring dah tengok blog saya yang sejak akhir-akhir ini macam blog pakar nutritionist la pulak.

 

Eye_nee

amboi..mu hari ni doh mace pakar pemakane...tp awal2 N3 doh mace masuk acara balas pantun....heheh...

 

Betul tu kak Eye nee, asyik-asyik cerita pasal makanan yang berkhasiat dan tak berkhasiat macamlah saya ni …… fullamak kau bukan main pro gila  dalam hal ehwal zat-zat dan vitamin segala neh padahal raya haji baru ni ada stalker nampak kau duk belasah budak eh..eh… takkkkkk kau belasah makan benda yang paling banyak menyumbang lemak sampai tak ingat dunia. Alamak kantoi!

 

Huhuhu…. alaaa…. itu raya. Raya lain. Raya banyak betul makanan yang terlalu menepati citarasa hawa nafsu makan jadi tanpa mengira jumlah kalori kita kenalah bedal  semua sekali agar tidak menjadi insan yang rugi. Ayat sengal.

.

.

.

.

.

.

.

 

Bertafakur kejap…

 

.

. 

.

.

 

Alahai, huhuhu….. dah tak faham dah nak tulis apa sebenarnya hari ni.

.

. 

.

.

 

Tak de ilham ni. Boring weh! Beginilah jadinya bila sindrom malashapdetblog.com.my telah melanda. Merepek je lebih. Menyesal uols bukak blog SSL hari ni kan. Isinya langsung tak membina, hampeh.

   

Oh hari ni diriku bosan menulis. Di kala tak ada modal ni maka mula la datang  hasrat yang bukan-bukan. Tak nak tulis blog lagi, boleh? Nak ikut jejak langkah Hanis Azla tulis novel ah pulak, okey tak? Hihihi…..arghhhh….. uols tak rasa boring ke baca SSL merepek ni? Entah apa-apa jer saya ni kan. Boring kan. Baiklah, kalau boring, jomlah kita bersurai…..

 

Sekian saja repekanku pada tarikh bersejarah 11.11.11 ini…

 

 

 

 

Caucincau! 

Khamis, September 22, 2011

Membunuh Isteri Menikmati Pencen Lantas Mengecapi Nikmat Kehidupan Betul Ka???

 

Salam ladies,

 

Kira-kira 1 minggu yang lalu saya telah diberikan satu kes untuk siasatan berkaitan kes bunuh, lebih tragis kes bunuh itu melibatkan si suami yang membunuh isterinya sendiri. Ya siasatan kami cukup berbeza dari siasatan pihak berkuasa lain, kenapa ianya berbeza??? Kerana kami bukan untuk menghukum bahkan kami siasat dan melengkapkan beberapa dokumen untuk "membantu pembunuh itu merima apa yang seharusnya beliau terima mengikut peruntukan Akta kami." Membantu pembunuh??? Alangkah kejam sekali!Ya sekali imbas begitulah...


Untuk itu seawal jam 9 pagi saya dan seorang rakan setugas telah berada di penjara Kluang untuk sesi temuduga pesalah kes bunuh tersebut, macam biasa bilamana masuk ke kawasan penjara telefon bimbit dan kemera terpaksa ditinggalkan, maka tak dapat la saya merakam sesuatu untuk kenang-kenangan saya di kemudian hari.


Sebenarnya sebelum berjumpa si pembunuh ini saya sebenar-benarnya amat berat hati dan tidak sanggup untuk menolongnya atas kapasiti peribadi! Untuk apa saya perlu membantu pembunuh!!!! Ya pada hari itu saya berpeluang bertanyakan macam-macam persoalan yang terbuku dihati..pasai pe sesuka hati dia membunuh isterinya??? Mangkuk hayun punyer orang..lu gila ka? Kalu ikutkan lantak ko la brooo..lu bukan manusia ..lu kejam!!! Ramai kawan-kawan saya katakan pada saya jika mereka la..mereka takkan bantu penjenayah semacam ini! Apa nak buat itu hak pembunuh..ya walaupun beliau pembunuh namun bukan semua haknya kita nak nafikan dari sudut perundangan! Itu jelas bro.


Sebaik sahaja masuk pintu utama penjara saya diiring ke penjara lelaki, di situ kawalan ketat dilakukan..nak masuk kedalam penjara utama pintunya macam buka pintu gua dalam cerita Ali Baba, punya la besar pintunya..setelah mendaftar masuk saya diiringi Unit Keselamatan penjara(UKP) ke sel tempat perjumpaan hmmm seingat aku satu bilik khas,peguam pun jumpa kat situlah.


Tak lama kemudian UKP yang mengiringi saya membawa si pembunuh tersebut..hmm sekali tengok banduan ni biasa sahaja, badanya kurus je, nampak baik..kecil aje pelbagai perkara terlintas dihati, bilamana dah ada di depan mata pelbagai soalan saya tanya..tak perlulah dijelaskan apa yang ditanya..ianya sulit kan beb! Namun tak dinafikan saya agak kecewa dengan beliau..walaupun saya faham beliau mempunyai masalah rumahtangga namun jalan membunuh bukan penyelesaiaan terbaik..itulah kata-kata saya padanya.


Agak panjang lebar saya menemubual beliau sambil ditemani rakan setugas dan Unit keselamatan penjara yang langsung tidak meninggalkan kami sendirian.


Saya katakan padanya di Malaysia ini kamu adalah insan yang bernasib baik!!! Cukup bernasib baik!!! Sudahlah kamu membunuh isteri kamu, kamu pulak disabitkan dengan kesalahan membunuh tanpa niat..hukuman cuma 16 tahun..dan apa yang lagi yang lebih menggembirakan sebaik kamu dibebaskan kamu akan menjadi OKB (orang kaya baru)Saya bagitahu beliau..dalam peruntukan Akta Keselamatan Sosial Perkerja 1969(AKSP 1969) kamu layak mendapat pencen..dengar baik-baik kamu layak mendapat pencen penakat dari kematian isteri kamu yang kamu dengan tangan sendiri telah membunuh isteri kamu!!! Kamu faham tak! Ya..beliau telah lama menjalani hukuman penjara atas kesalahan membunuh tanpa niat..beliau dijatuhi hukuman cuma 16 tahun..2015 bebas la beliau. InsyAllah beliau akan dapat berjumpa saya di luar nanti..jika itu yang beliau mahu!

 

 

Dalam kes ini,beliau walaupun penjenayah, pembunuh isterinya sendiri(tanpa niat)namun disebabkan isterinya adalah PENCARUM PERKESO maka kematian isterinya itu menyebabkan sang suami pembunuh isterinya itu tadi secara automatik layak menerima pencen penakat dari kematian isterinya dan pencen penakat adalah pencen seumur hidup yang akan dinikmati beliau..hebat hebat..namun itu adalah undang-undang dan itu adalah haknya!! Apa nak buat!


Bila sahaja dapat tahu beliau akan mendapat pencen penakat dan tunggakan pencen penakat wahhh bukan main gembira lagi..macam durian runtuh..duit tersepak beb! Ya walau kita geram benci menyampah dan berat hati namun HAK dan undang-undang perlu dijalankan.

Saya sempat bergurau dengannya..lepas ni lu kaya la brooo..bebas penjara 2015 lu dah de puluhan ribu..lu dah leh kahwin baru la..lu dah leh beli kereta besar..lu boleh buat bisnes broo..but jangan ulangi kesilapan bodoh kamu yang dulu!


Saya tanya pasai pa dia dihukum bunuh tanpa niat (seksyen 304 kanun keseksaan), dia jawab dia mabuk itu malam baru balik karoeke maaa..dia kata isterinya curang...hmmm bab rumahtangga..saya tanya macam mana cara lu bunuh lu punya isteri? Dia cakap wa cekik dia....mati looooooo.


Saya sempat memberi nasihat pada beliau..ya itu kesilapan lampaunya..harap sangat ia tak akan diulangi. Ini kali kedua saya ditugaskan ke penjara..kali pertama dulu di penjara Simpang Rengam juga kes sadis seorang bapa merogol anaknya..bermasalah dengan isterinya namun bila isterinya meninggal dunia akibat nahas dalam perjanan ke tempat kerja dan isteri diklasifikasikan sebagai kes bencana kerja beliau banduan ini juga menerima pencen Faedah Orang Tangunggan (FOT)seumur hidupnya ..kejam bukan!!!!!

Namun itu juga adalah haknya yang telah termaktub di dalam Akta..ya hukuman tetap hukuman..kesalahan beliau terhukum dek undang-undang jenayah yang sedia ada, namun pada masa yang sama haknya di sisi perundangan kami tidak harus dinafikan.


Ianya cukup mudah untuk difahami..jika isteri meninggal dan layak menerima pencen penakat atau FOT maka warisnya sudah tentu sang suami..dan anak-anak yang belum mencapai 21 tahun,begitu juga sebaliknya! Jelas dan amat jelas bukan? Langsung tiada kompromi walaupun kematian itu melibatkan pasangan membunuh pasangan!

Nanti la bila ada masa dan kelapangan saya akan huraikan bab dan persolan ini.Namun apa yang saya harapkan kes sebegini tidak menjadi trend..jangan hancurkan institusi kekeluargaan kita..setiap masalah ada jalan penyelesainya.


Akhir pertemuan saya dengan banduan kes membunuh(bunuh tanpa niat)saya sempat pesan padanya..you amat bernasib baik..you tak dihukum seksyen 302..you selamat..you keluar penjara you kaya..namun you ingat la jangan sesekali ulangi perbutan sebegini lagi..tak seumur hidup kamu, kamu sentiasa bernasib baik..gunalah duit pencen ini untuk memulakan hidup baru..ada masa jika saya masih di sini maka berkunjung la ke pejabat dan cari saya jika perlu khidmat nasihat!


 

Sumber : Saya kopipes dari blog Kabutar Diesel…..what say U?

 

 

Caucincau!

Rabu, Ogos 24, 2011

Pecah Kaca Pecah Gelas Sudah Baca Harap Balas

 

SALAM AIDILFITRI

 

image

 

SSL memohon sejuta kemaafan andai pernah TERkasar bahasa, TERsilap bicara, TERmarah yang tak kena, TERtanya tak tentu hala, TERkurang ajar, TERsasul yang tak sengaja, TERmoody tak semena-semena, TERumpat bila-bila, TERusik yang sengaja, TERsakitkan sesiapa dan segala macam ‘TER’ lagi.
I am sorry, I truly am…..

Dari lubuk hati & sanubari, Mohon Maaf Zahir & Batin!

 

^_^

 

Caucincau!

Jumaat, Julai 15, 2011

Rindu?

 

Scroll down jika RINDU, kalau tak rindu…..klik aje X kat penjuru kanan bahagian atas tu, OK. Terima kasih. Jumpa lagi!

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Oooo scroll down, ya? Hmmmm so..RINDU lah ni, ya ?? Smile with tongue out  Eh, ya ke ni? Jangan main-main. Masih berpeluang  untuk klik X!

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Aikkkk..scroll down lagi ? Memang betul-betul rindu lah ni...

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Scroll down lagi?? Haisyh……macam tak caya. Ye ke? Ke ye?

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

OK berhenti.

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Berhentilah!

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Owh terharunya….. hmmmm benar-benar rindukan saya nampaknya. Buat yang merindu nah terimalah gambar ini….

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

 

66708860-kate-middleton

Kenangi daku dalam doamu…..

 

 

 

 

 

Caucincau!

 

 

 

 

 

 

Red rose Belum sempat lagi mengarang, cuma mampu tulis entri kontot saja. Nangis.

Red rose Pssstttt! Mak Wardah, tu bukan jari tangan sayalah. Tu tangan si Kate Middleton. Syyyh! Ni rahsia kita berdua aje, OK….jangan bilang sesiapa….janji tauuuuu!!!!

Isnin, Jun 20, 2011

Sedapnya Wallaweh!!!

Salam semua, holla!


Walaupun terciptanya manusia di muka bumi ini bukanlah hidup untuk makan namun kita juga terpaksa menerima hakikat bahawa makanan adalah salah satu sumber kenikmatan hidup yang harus dihargai, betul tak? Setuju tak? Sape-sape setuju sila angkat tangan macam saya.....kita bakor!






Contoh sumber kenikmatan hidup buat si tekak kampung



Semalam try la kuetiaw kungfu. Lokasi di Taman Ehsan, Kepong tapi nama kedai tak ingat la pulak…..apa daaaa….


Sedapp arr! Sungguh! Hmmm macamana nak cerita ni…..Sesape yang makan especeli kuetiaw lovers macam saya ni kannn...gerenti mengaum-ngaum kesedapan mabeles awesome wah delicious tak hengat...... syok dowh, betullll! amboi beria-ianya menggembar-gembur….


Sayur-sayuran tak layu, kuah adalah likat ngam-ngam. Lauk ayam dan sotong tiptop, pedas sikit-sikit. Tak pasti pulak kuetiaw tu dicelup tepung apa…macam rasa tepung beras, ntah la dan ada rasa telur sikit-sikit tapi memang sedaplah hingga menjilat kepala lutut. HB ngendeng-ngendeng nak rasa pun  saya boleh buat-buat tak nampak. Ngeeeee…..kedekut!



Ni haruslah minggu depan pergi lagi ni. Nanti nak order 3 pinggan. Baru puas makan.


Caucincau!



Rabu, Jun 08, 2011

Tawar Hambar Tiada Garam

Kejam! Kejam! Diorang tu memang tak de hati perut langsung!

Eh, belum apa-apa lagi dah nak berdrama. Sabar, sabar. Ok ceritanya macam ni...

Jumaat lepas kami sekeluarga sepatutnya sudah berada di kampung sebab ada kenduri kawin adik lelaki saya malangnya HB diminta menunda cutinya ke hari Sabtu sebab pada hari Jumaat dia terpaksa buat presentation di salah sebuah bank di ibu negara. Walaupun frust tapi OKlah fine. Habis nak buat macamana.

Tapi yang cukup memanaskan hati malangnya, presentation tersebut dibatalkan pada saat-saat akhir. What the.....Tak ke mengong! HB saya punyalah bengang. Kalau awal-awal lagi dimaklum tak jadi dah pasti dah kami tak akan terlepas majlis perkahwinan adik saya tu. Dan dah pasti juga kami tak perlu bertolak keesokan harinya sekadar untuk mencuci periuk belanga menghabiskan sisa-sisa lauk kenduri. Crying face

Kejam la diorang tu! Benci!!!  Wei kenapa tak plan betul-betul?

Okay malam tu saya membebel sikit punya hancur punah harapan segala, then baru tidur. Esok pagi kami pun bertolaklah pulang ke kampung dengan hati yang sebu sambil mulut beramai-ramai dengan model-model tetap nyanyi lagu oooo balik kampung ooooo balik kampung hati riang. Hahaha macam tu lah kami rawat perasaan yang bengang. Sangattttttttttt la kan! Maka kami pun redha.

Itu aje nak cerita. Tak ada cerita sebenarnya tapi sengaja paksa diri kemaskini blog. Hari ini saya masuk account blogger tanpa benda spesifik nak diluahkan. Makanya penulisan saya hari ini agak tergantung. Eloklah saya pen off di sini sajalah ye (eh pakai pen ke?). Nak lunch la pulak. Uols makan apa tengahari ni? Malaslah nak makan nasi. Saya kunyah keropok lekor je....beli banyak-banyak masa on the way balik KL tempohari. Oh ye sebenarnya kami dah sampai KL dah pun.

 

Tajuk tawar hambar tiada garam merujuk kepada percutian kami itu lah! Crying faceCrying faceCrying face

 

Caucincau!

Jumaat, Jun 03, 2011

Pagi Jumaat yang Misteri

 

Hari ini saya ingin berkongsi satu cerita misteri dengan puan-puan sekalian. Nak dengar tak? Cerita ini disampaikan oleh seorang rakan menerusi emel. Buat muka serius sekarang. Kening kena rapat, dahi biar ada kerut sedikit. Ok, are you ready?

Begini ceritanya......

Ada kejadian aneh telah berlaku di Unit Rawatan Rapi (ICU) sebuah hospital di mana para pesakit selalu meninggal di katil yang sama, di bilik yang sama dan selalunya pada hari Jumat pagi, tanpa mengira umur, jantina ataupun keadaan kesihatan mereka. Hal ini membingungkan para doktor. Malahan mereka berfikir kejadian tersebut ada hubungannya dengan supernatural. Mengapakah kejadian tersebut selalu berlaku pada hari Jumat dan pada katil yang sama?

Lalu para doktor memutuskan untuk menyelidik punca beberapa kejadian itu. Begitu tibanya hari Jumaat, semua orang di hospital tersebut dengan suspen menunggu samada kejadian buruk akan terulang kembali. Lalu terbaringlah seorang pesakit baru. Beberapa orang doktor dan jururawat sudah memegang tasbih, Qur'an, Bible bahkan sebagian lagi memegang benda-benda suci lainnya untuk menangkal iblis. Sementara sang pesakit masih lagi terbaring di sana. Masih lagi bernafas. Seiring waktu berputar... pukul 07:00... 07:30... tepat sebelum waktu keramat itu tiba... Pintu bilik itu terbuka...

Kemudian masuklah Ratih, part timer cleaning service untuk hari Jumaat. Dia lantas mencabut kabel alat untuk bantuan pernafasan dari suis utama lalu menggantinya dengan vacuum cleaner dan mula membersihkan bilik tersebut.

Tamat.

 

Heheh...faham tak? Faham tak? Sape-sape yang tak faham cerita ni, sila hubungi saya di talian 1800-800-800000000 untuk sebarang pertanyaan. OK bye nak keluar pergi membeli-belah sekarang.

 

Caucincau!

Isnin, Mei 30, 2011

Jangan Kutuk, Jangan Hina dan Jangan Benci Daku

 

Hai, salam semua!

 

Hari ini saya terpanggil untuk menjawab pertanyaan dari seorang adik blogger manis  bernama Yua yang diajukan dalam entri terdahulu saya tempohari. Hi, Yua! Winking smile

Soalan yang diajukan itu tak lah susah mana pun tapi kalau ditanya pada Dato’ Siti Nurhaliza rasanya Dato’ Siti pun tak reti nak jawab nih…. hihiiiii.

Soalan Yua berbunyi, ”Akak ni orang Terengganu ke?”

See, kan dah kata dah…. Dato’ Siti pasti tak leh jawab punya soklan killer nih!! Hihiiiii….jangan marah, ya Tok Ti….guwau je!

Disebabkan saya ni seorang yang pintar brilian di samping tak mahu Yua berfikir panjang-panjang atau termenung seharian memikirkan jawapannya maka biarlah saya memberi jawapan dan jelaskan duduk perkara yang sebenar.

“Dik, biarlah akak berterus-terang di sini, sebenarnya akak bukanlah orang Terengganu sebagaimana yang disangkakan!”

“Apa?!!! LightningLightningLightning Bukan orang Terengganu? Surprised smile  Maka Yuapun  terkejutlah konon-kononnya laaa kan mendengar pengakuan saya itu. Mujur dia tak pengsan.

“Ya, tekaan adik tu tak tepat sama sekali, akak minta maaf….. namun janganlah rasa kecewa, ya. Cuba teka soalan lain yang lebih senang lagi lain kali, OK seperti betul ke akak ni seorang perempuan, ehhh?!”

“Baiklah untuk tidak menghampakan Yua dan beberapa orang blogger lain yang pernah mengajukan soalan lebih kurang sama, maka di sini biarlah saya bagitau…..sebenarnya saya ni berasal dari sebuah negeri yang sangat masyhur dengan tagline ‘Gomo Klate gomo’, ewahhhh!”

Ya, dengar sini baik-baik ya wahai  penduduk Malaysia sekalian, ni ambo nok ghoyak….

Ambo ni sebenarnyo ore Pasir Mas, Klate!

*

*

*

*

*

*

*

*

Diulangi, ore Pasir Mas!

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

ngehngehngeh

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

ngehngehngeh

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

TAHUKAH ANDA?

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

 

image

Bila disebut saja gadis* Pasir Mas, ramai pemuda terbayangkan seorang gadis Melayu yang memiliki raut wajah ayu dan jelita, sama seperti gadis zaman bangsawan.

Paling ketara, gadis Pasir Mas memiliki wajah Melayu yang mampu menggoda lelaki tanpa perlu disolek. Selain itu kulit mereka, terutama di tangan, kelihatan lembut dan gebu seperti bayi.

Ada penduduk mendakwa wanita dari Pasir Mas mempunyai hubung kait dengan puteri dongeng Kelantan, Puteri Sa’adong yang dikatakan memiliki wajah cantik dan ayu.

Ada juga mendakwa kecantikan kulit gadis Pasir Mas diwarisi daripada nenek moyang mereka yang berasal dari Selatan Thailand dan berhijrah ke daerah ini sejak puluhan tahun lalu.

Nenek moyang mereka dikatakan mengamalkan makan beras pulut setiap hari, selain mandi menggunakan air basuhan beras bagi mengekalkan ketegangan kulit supaya sentiasa kelihatan menarik dan gebu.

Ada juga yang memakan buah-buahan seperti tomato setiap pagi serta meminum air suam bagi mengekalkan kecantikan kulit badan.

Antara kampung di Pasir Mas yang didakwa tersohor kerana mempunyai ramai gadis cantik ialah Kampung Seberang Pasir Mas, Kampung Betong, Kampung Aur Duri, Kampung Bunut Susu, Kampung Slow Machang dan Kubang Bemban.

 

Sumber: Harian Kosmo

 

Today’s Lesson

Jangan kutuk, jangan hina dan jangan benci orang perasan, OK!!!! Ngehngehngeh…… *Eh, hello makcik………..ni nak tanya makcik ni kategori gadis lagi kah? Huh, boleh fengsan layan kegedikan makcik blog ni, kan!  Hadoi, sabar je la semua, ya!

 

 

Caucincau!

Khamis, Mei 12, 2011

Senarai Pemenang Hadiah Sumbangan Cendol Penyejuk Hati

 

Ini adalah rentetan daripada entri semalam. Ngeh3x....Winking smile

Jawapan bagi teka-tekuk semalam ialah.....

Tattadaaaa!

(Ceh, sape la yang nak surprise)

 

 

 

  lontong 033 

  KUETIAW

 

Heheh tak sangka ramai la pulak yang berjaya menekanya dengan betul. TAHNIAH BEBEH! Berikut ialah senarai nama pemenang-pemenang tersebut:-

*Sz

*Maya Mayana

*Cik Dah Ganu Kiter

*Cik Pah 

*Lily@Mummy Qistina

*Yus

*Rina AVAIL aka Cik Betty

*Ina Nazir

* mzhany

Sorry deh tak sempat nak buat link, nak cepat ni heheh

 

Tahniah, tahniah!

 

Para pemenang akan menerima hadiah sumbangan cendol penyejuk hati siap dikirim malam ni jugak. Patutnya janji nak hantar semalam kihkihhh…. tapi ngantuk la pulak. OKlah sila tunggu ya, akan ku datang dalam mimpi malam keliwonmu! Hihiiiii…….

Kepada yang gagal, jangan sedih dan jangan bunuh diri…. Cuba lagi lain kali, orait!  OK deh nak layan cite ni pulak kejap lagi……Hihiiiiiiiiiiiiiiii….

 

 

Caucincau!

Isnin, Mei 09, 2011

Segmen Jom Berkenalan

 

image

 

O yeah! Saya ditag oleh Wida dalam Segmen Jom Berkenalan. Gumbira T_T. Molek jugak segmen ni sebab melaluinya kita dapat saling kenal-mengenal antara satu sama lain. Oleh sebab Wida ni peramah dan manis orangnya eceh…ye ye describe macam la pernah jumpa maka saya pun jawablah soalan tagnya ini heheh. Sorry Wida, akak dah lama nak buat sebenarnya tapi asyik tertangguh aje - tersangkut lama sikit dalam draft..sorry ya! Anyway, terima kasihlah banyak-banyak sebab sudi nak kenal akak walaupun akak ni bukanlah orang kaya dan tak ada bau-bau bacang langsung dengan  Dato’ Siti apatah lagi Kate Middleton....

Berikut ialah soalan-soalan maut yang perlu dijawab:-

 

Wida: Apakah status akak?

 

SSL: Eh, apa ni tanya-tanya status…(sengih). Sebab dah letak gambar anak berderet kan so tak leh la lagi nak menyamar masih single…ahaks. (gelenya)

 

Wida: (Tersenyum) So akak ni dah kahwin la ye?

 

SSL: (Angguk) Ye, akak ni dah status makcik-makcik tapi stail bajet anak dara ecehh….tolong lempang sikit!

 

Wida: Ooooo... diorang tu anak-anak akaklah rupanya.... ingatkan adik-adik tadi! (kasi bodek lebih sikit biar akak ni perasan). OK kak, boleh tak ceritakan serba-sedikit tentang diri akak?

 

SSL: OK secara jujur biarlah akak berterus-terang...harap Wida tidak terkejut mendengar pengakuan berani mati akak nih! Untuk pengetahuan Wida sebenarnya akak ni merupakan seorang isteri kepada seorang lelaki dan ibu kepada 3 orang cahaya mata! Akak ni seorang yang biasa-biasa aje...tiada keistimewaan pon, kekurangan ada la banyak..hihi..

 

Wida: Hahaha....suspen aje akak nih! Ingatkan pengakuan eksklusif apa ke tadi....Soalan seterusnya boleh tak akak cerita tentang blog akak. Ce cite, ce cite!

 

SSL: Aiseh, nak tahu pasal blog kenalah selalu klik entri-entri akak niii...blog ni ala ala Astro gitu macam-macam ada sampai akak sendiri pun dah konfius dah apa kebondo la konsep blog akak ni sebenarnya. Bila baca kembali entri-entri terdahulu akak sendiri pun tak faham apa yang akak duk merepek. Carca marba betul. Cerita pasal anak-anak, pasal perkahwinan, pasal tips, pasal resepi eksotik kihkihkih…pasal isu-isu semasa dan macam-macam lagilah. Menulis ikut sedap hati je tapi yang paling best, melalui blog ni akak dapat menambah ramai kenalan sporting termasuk Wida. Seronottttttt!

 

Wida: Wah, saya pun seronok jugak berkawan dengan akak! (Isyh, bajet comel la tu sebut seronotttttt! Gedik betullah akak ni. Ah, gasak dia lah!). OK soalan seterusnya kak.....dengar baik-baik ya, apakah pandangan akak terhadap dunia blog?

 

SSL: Oh well.....pada pandangan akak err…jap jap akak nak pakai spek dulu. OK pandangan akak sudah jelas! Haha…sorry dikk akak guwau je! Dunia blog ni bagi akak bagus sebenarnya. Bila niat kita baik, baiklah yang kita dapat…betul, tak?

 

Wida: Hmm boleh diterima pakai jugak pandangan tu… untuk orang yang baru nak berjinak-jinak dengan dunia blog, apakah nasihat akak kepada mereka selaku blogger baru ni?

 

SSL : Nasihat? Eh, tak reti la dik….coz akak ni pun blogger baru jugak sebenarnya…belum pun setahun jagung. Ok cuma akak mampu pesan buat mereka yang baru nak mula jadi blogger ni, menulislah leklok….apa yang penting bak kata Nora Danish, Kita Enjoyyyyy! ;D

 

Wida: Ada blogger kata blog akak ni unik. Boleh tak akak explain keunikan blog akak nih?

 

SSL: Eh, mana adaaaaaaaaa….(geleng-geleng sambil gelak Woody Woodpecker). Ala, semua tu rumours je, Wida.. Sape yang kata blog akak ni unik ce cite, ce cite! Blog ni biasa-biasa aje lah…tak unik pun. Malu akak tau… Tapi kalau still ada jugak yang masih anggap begitu, hmmm…apa boleh buat, akak pasrah (masih lagi dengan gelak Woody Woodpecker).

 

Wida: (Erk! Dahi berkerut. Sabar je) Ok, sampai bila nak menulis blog dan apakah impian akak dalam dunia blog?

 

SSL : Wah, soalan yang amat menguji minda… InsyaAllah, selagi akak ada kesempatan dan selagi ada broadband akak akan cuba untuk menulis walaupun sekali-sekala heheh. Walaupun tak ada sape pun nak baca http:coratcoretsoshylady.blogspot.com nih tapi akak akan tetap juga menulis sebab selain termenung, menulis adalah kegemaran akak tau, heheh.

Impian? Itu lah impian akak….menulis sampai bila-bila! ;D

 

Wida : Caya lah akak. Go akak go! Oh ya siapa yang akak nak tag? Bagi senarai 4 orang yek?

 

SSL : Hmm, payah nih! Setelah difikirkan, rasanya akak nak tag semua followers akak lah sebab akak teringin nak kenal semua orang. Boleh? OK semua followers SSL, sape-sape yang sudi nak jawab soalan tag ni…dipersilakan, wokeh!

 

Wida: Terima kasih akak kerana sudi menjawab soalan-soalan maut saya ini. Muah muah!

 

SSL: Eh, eh dah habis dah? Sama-sama. Muah muah!

 

 

Caucincau!

Selasa, Mei 03, 2011

Hadiah Dari Mertua

Assalam, 

Maka hari ini dapatlah update setelah beberapa hari tidak bersiaran huhuuu... hei hei hello ladies!

Macam biasa kalau cuti, tak sempat nak online. Banyak masa dihabiskan berlibur dengan keluarga. Namun saya nak ucap jutaan terima kasih tak terhingga buat kawan-kawan blogger yang sudi singgah dan meninggalkan komen. Thankies thankies for dropping by … sepantas kilat saya terjah uols pulak okay bebeh. BTW*, sila siapkan apa-apa yang patut nasi beriani ke nasi ayam ke saya nak datang kejap lagi niiiii....ekeke.. Wahai pembaca warga emas, *BTW  maksudnya by the way, faham semua?

Isyhhh....hari ni saya tak tau nak cerita-ceriti pasal apa. Tuesday blues mungkin. Eh ada ke? OK buat mereka yang rasa agak lemau hari ni, di sini saya just nak share something funny  so that we can all have a smile on our face. Jom kita gelak guling-guling…..OK tak payah!  Guling-guling di depan laptop adalah satu perbuatan yang agak kurang comel, so gelaklah dengan ayu, OK!

Gini ceritanya…..

Alkisah ada seorang ibu dengan 3 menantu dari ketiga-tiga puterinya yang cantik-cantik, sang ibu mertua ingin tahu apakah ketiga menantunya itu sayang kepadanya atau cuma sayangkan puterinya saja.
Dia lalu memutuskan menguji mereka secara bergantian. Suatu hari dia mengajak menantu pertama naik perahu motor ke tengah laut. Di sana dia sengaja menjatuhkan dirinya dari perahu dan terlempar ke dalam air laut. Sang menantu tanpa berfikir panjang langsung terjun menyelamatkan ibu mertuanya.


Besoknya ketika keluar rumah, sang menantu pertama melihat kereta Nissan Livina di depan rumah, dan secarik kertas bertulisan “Dari ibu mertuamu”.

Giliran menantu ke-2 yang diajak ke tengah laut. Sekali lagi sang mertua pura-pura terjatuh dan terlempar keluar perahu. Menantu kedua ini membuka pakaian dan dompetnya, langsung terjun demi menyelamatkan mertua tercinta.


Besoknya di depan rumah menantu ke-2 tersadai Toyota Alphard, disertai kertas bertuliskan “Dari ibu mertuamu”


Ketika giliran menantu ke-3 diajak ke tengah laut, sang mertua kembali melakukan gerakan terjun bebas. Tapi, malangnya kali ini sang menantu bercekak pinggang memandang ibu mertuanya yang tercungap-cungap di dalam air. Sempat-sempatnya dia berkata, “Rasakan kau!”, sambil berputar membawa perahunya ke darat.

Besok harinya ketika menantu ini keluar rumah, di depan rumahnya tersadai Mercedes Benz S-Class terbaru beserta kertas bertuliskan, “Dari ayah mertuamu”.

 

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

Dah habis gelak? Dah ke belum? OK ni cerita lain pulak!

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

 

Nak tanya, ye ke Osama bin Laden sudah meninggal?  Err..err…betul ke gambar nih?

 

 

  Keliru.

 

 

Caucincau!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...