Gorgeouslah UOLS...Trimas

HeartBeat

Klik ye....Trimas!

Rabu, Mac 21, 2012

Kisah Talam

 

 

As Salam ladies,

 

Mood tak berapa molek. Grrrr….Beberapa hari ni mood saya and the geng macam gangster. Hoho ganasnya…. Kami rasa nak gi simbah cat merah jambu jah kat rumah seseorang tu! Namun apakan daya fikir-fikir balik membazir duit kami le pulak beli cat. 

 

Uols pernah tak ada pengalaman bersama orang jenis talam dua muka?

 

 

talam 

Manusia talam dua muka ini memang manusia yang amat-amat merbahaya. Dalam Islam, orang sebegini boleh dianggap sebagai munafik.

 

 

Terlalu banyak kejadian  berciri musibah telah dilakukan oleh pembuat onar yang berpenyakit hati itu. Merosakkan komuniti betullah dia tu!

 

 

backstab1

Wahai orang yang bertalam dua muka insaf-insaflah cepat!!!

 

 

Uols pasti nak tahu  kejadian sebenar yang buat saya duk hot bebeno neh, bukan? Ah, malaslah nak cerita panjang-lebar sebab ceritanya tak boleh dicerita secara kelakar. Kalau cerita jugak nanti buruk padahnya.

 

Cuma hari ni saya mahu kongsi ini  : Cara-cara Mengenalpasti ciri-ciri orang yang bertalam dua muka:-

 

  • Perwatakannya nampak baik, pertuturannya lembut-lembut seperti Dato’ Siti. Cara dia bercakap pijak semut pun tak mati.
  • Dia suka puji kita melampau-lampau di depan kita sendiri tapi jangan mudah terpedaya, ….orang macam ni jugak akan kutuk kita kaw-kaw depan orang lain. Oh, tipu terpipah!
  • Suka mengata orang lain depan kita…… hohoho kena ingat, tidak mustahil dia juga suka mengata kita depan orang lain!
  • Tagline dia, “tak minat nak masuk campur hal orang”, "Saya tak suka cakap hal orang sebenarnya….”, “tapi ni ada orang lain yang cakap…." Hek eleh sebenarnya itulah yang dia minat sangat-sangat.
  • Mimik muka dia actually kita boleh kesan… air muka dia nampak kurang bersih.

 

Tips berhadapan dengan orang jenis talam dua muka neh:-

 

  • Jauhkan diri beberapa meter dari orang tu, beberapa kilometer lagi bagus!
  • Cari peluang untuk tidak bercakap/berhubung.
  • Jangan lawan sebab orang macam tu sampai ke sudah pun takkan rasa diri dia bersalah.
  • Bersabar dan berdoa banyak-banyak…buang jauh-jauh niat nak simbah cat tuh, SSL! Berdoa sajalah… Ya Allah, jauhilah aku daripada anasir-anasir pemusnah ni. Amin.

 

Setakat ini saja contengan untuk kali ini sebab kondisi saya di saat ini adalah sangat kurang baik, ada gangguan emosi yang agak kritikal dalam diri hahaha! eh, eh.. tetiba gelak. Memang betullah  ada gangguan emosi makcik neh. Moga beliau cepat pulih.

 

 

 

Caucincau!

 

 

 

Red rose Maaf, belum sempat balas kunjungan beberapa blog kegemaran sebab sejak kebelakangan ini SSL agak sibuk macam lebah - bantu En. HB wat assignments. Harap jangan kecik hati, ye!

 

 

32 ulasan:

KhaiRin : anies berkata...

ada dulu ms belajar tp sy xamik port sgt..nnt sesakkn kepala je

☆*♥L@dy @yU♥*☆ berkata...

Sabaq
Mmg manusia jenis ni terlalu byk la
X ikhlas langsung Dlm berkwn

mak encik | SZ berkata...

semoga emosi akak segera stabil ye...

marilah kita makan kuih talam bersama-sama
(sila jangan rasa nak cekik saya :p)

Dinas Aldi berkata...

Akak pun selalu fikir, kalau orang tu dok mengata pasal orang lain depan kita, mesti pasal kita pun dia akan pi mengata kat orang lain jugak..tah2 lagi teruk dia mengata kita depan orang lain..HORROR.

ajumohit berkata...

aiyoo harap2 tak berjumpa dengan talam dua muka ni, kalau kt opis amat berbahaya sebab boleh buat kita sakit hati mengadapnya hari2 huhuhuh

~ yus ~ berkata...

sabar! Moga di jauhilah dari orang yg talam dua muka ni.

kasihredha berkata...

bahaya org camgini
menakutkan sangat
betul tu...jauhkan diri
tak dok pekdoh dok laye oghe nih

pstttt: kenapa cat warna pink jd pilihan? kenapa tak warna biru ...merahke...hijau ke...hihihi..you mmg kelakar

shima wibowo berkata...

sabar ye kak...biar Allah yg membalasnya...peace...hehehe

Puan Kutu berkata...

adoi orang gini mmg kena jauhkan diri berjuta kilometer..bawak bersabar ye ssl..:)

Ati Masrif berkata...

salam SSL,

rinduuulah dia ni :)

org2 gitu baik kita jauhi
kalau dia keluar kita jgn keluar
kita pun pernah terkena
saudara mara sendiri lak tu!
sabaq bebanyak ajelah...

Deru Ombak berkata...

Assalamualaikum Cikgu..
Perangai manusia Sukar berubah, yang paling selamat jauhkan diri Dari mereka2 yang begini... :)

anisalya berkata...

pernah jugak hadapi orang macam ni. sabar je la.

Kabutar Diesel berkata...

hehehe cat nak simbah beli yang murah dah la SSL hahahaha

Aidah berkata...

Akak dah banyak jumpa spesies kuih ni. Dalam keluarga terdekat pun ada. Sesak nafas dibuatnya bila dia terkantoi dan terdial no hp akak masa tgh mengumpat mak akak dan akak. Lepas tu dia masih tak sedar lagi dia dah terkantoi dan siap salam sambil cium pipi lagi dgn kami. Kelakar jugak rasa akak masa tu. Tapi macam SSL cakap, kita doakan jelah mereka ni. Itu yang terbaik, insyaAllah.

Kamsiah berkata...

salam
ada seseorang yg saya kenal...bkn takat 2 muka tp 4,5 muka...

m.u.l.a.n berkata...

bahaya dgn talam2 ni.. nauzubillah mintak le saya tak jadi talam & takkan jumpa talam2 ni.. sbb perit jiwa kalo terkena..

dwaty berkata...

tempat kerja yang punya sedikit staff pun ada yang talam 2 muka... inikan plak yang staff ramai macam kat ofis saya ni... bertalam2 mukanya...

saya pun takde mood keja... kerja bertambah... huhuhu

nak balik kampung...

Nazayiena berkata...

Susah klu org talam 2 muka nie ada wujud di kalangan kita.....

cheqna berkata...

makan tepung talam gak sedap =)

kakcik berkata...

Jauhkan diri kita dari bersikap seperti si talam itu... :)

Acik Erna berkata...

SSL acik pun pernah kena..mula2 rasa nak marah sangat..tapi lama2 aci buat tak tau dan dengan orang tu sekali acik buat tak nampak walaupun dok satu opis..

munna berkata...

tak suka pada talam dua muka.... suka sgt bila org lain bermasam muka gara2 dia

LYAfrina berkata...

mmg tips terbaik ni...
moga lps ni berhati-hati..jgn jd mgsa talam 2 muka..

whitecappuccino berkata...

memang ada org cam gini..tak tau apa penyakit sebenar mereka.

Maya Mayana berkata...

semoga mood akak akan kembali oke..kalau dh tahu siapa org tu,hati2 lah depan dia ye kak..

Eye_nee berkata...

berhdapan dgn TDM ni...ANGGUK2 GELENG2..lama2 dia fedup nak berckp dgn kita....selamat kita.....

Mr.Clive berkata...

hohoh org gini memang selalu buat tekanan darah naik...adoiii tension nyerr!

Hanis MY berkata...

mcm2 ragam.. takut la plak.. nauzubillah dari berdepan dgn org mcm ni...

Bui Junaidi berkata...

SELALU JUMPA..BUAT2 DONNO JER

MaryaYusof berkata...

As salam SSL,

Setuju dgn eye nee tu...angguk2 geleng2...hehehe... Semoga SSL cepat pulih emosi & mental... Rasa kelakar baca pun ade...ops! :X

Jgn marah SSL :)

mama aini berkata...

assalam SSL..ehem byk org2 yg begini skrg ni..mama pernah alaminya waktu mama kerja dulu..syukur mama dah berhenti kerja atas sbb2 kesihatan jika tidak teruklah mama nak menghadap mukanya hari2..hikk2x..

Munnafendy berkata...

bahaya buat cmni..kalau dpn kita dok ngata org, tak mustahil nnti kat org dia ckp pasal kita...jgn layan lah..nyampahnyeee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...