Gorgeouslah UOLS...Trimas

HeartBeat

Klik ye....Trimas!

Isnin, Januari 09, 2012

Terima Kasih Daun Keladi

 

As Salam ladies,

 

Blog ni sudah beberapa hari terabai. Malasnya nak menulis. Perasaan malas yang tak mampu ditepis. Tapi kalau tak menulis kang ada pulak yang tercabut nyawa rindu dendam kat SSL pulak nanti kang ngeh3x…….boleh blah!

 

Iye, tengah memaksa diri la ni. Amat jarang sekali saya berblog malam-malam tapi sebab ada cerita yang tak sabar-sabar hendak dikongsikan bersama sampai tak menyempat nak tunggu kedatangan hari esok maka kugagahkan jua menekan butang-butang keyboard di malam yang sunyi tetapi nyaman ini.

 

 

Kisah petang tadi……

 

Petang tadi bosan weh. Saya cuma  habiskan masa bermalas-malasan sahaja di rumah. Sambil bergolek-golekan di atas sofa, sambil layan baca novel. Amboih, macam wanita tak ada komitmen padahal baju dalam bakul bertimbun tak berlipat. Apa nak jadi ambo neh…kwang3x

 

Ketika diri ini sedang asyik-masyuk bergolek-golekan itu tiba-tiba kedengaran ketukan keras di pintu! Ah, tak adalah terkejut mana pun sebab dah  boleh agak dah siapa.

 

Secara automatik kebosanan saya hilang ditelan keterujaan. Ewah ayat … siap bermetafora lagi. Tahu la kau tengah baca novel ha..ha… Saya pun melompat membuka pintu. Eh, takk… saya bergegas capai tudung sambil merapikan wajah yang selekeh di depan cermin buat beberapa saat. Huh, sempat lagi tu… lepas tu baru bukak pintu.

 

Adik poslaju tersengih sambil hulur sebuah bungkusan. Oh yessssss! Perlukah dihuraikan secara detail perasaan saya tatkala itu? Tak perlu kot sebab semua orang pasti tahu perasaan bila dapat hadiah tu macamana, bukan?

 

 

syafm 041

Hoyer! Inilah hadiah fridge magnet pemberian Kak Dinas!

 

 

 

syafm 040 

Biru yang menawan! Bak kata penggila facebook, I like!

 

 

Sungguh terharu. Terima kasih daun keladi, ya. Eh, kenapa berterima kasih kepada daun keladi ….bukan ke Kak Dinas yang bagi? he..he.. Kak Dinas, SSL nak ucap terima kasih banyak-banyak sebab susah payah menghadiahkan hadiah ini buat saya! Terharu betul ni….merembes air mata. Thank you so much, dear. Bertambah lagi FM saya. Yeayyyyy! eh eh terlompat-lompat pulak dia, tadi sedih…. pandainya berlakon…he..he…

 

Caucin….

 

Oh ya sat, sat…….. sebelum berundur, SSL ingin tokok-tambah sedikit cerita entri lepas. Sebenarnya rasa serba-salah pulak bila ada yang tersalah anggap. Terbit sedikit rasa malu tapi pada masa yang sama tak dapat tahan diri untuk ngekek-ngekek ketawa  sorang-sorang bila baca sesetengah komen yang sangka SSL ini terror menjahit. Kahkahkah… Sorilah, buat yang terpedaya SSL nasihatkan janganlah mudah terpedaya, hokeh! Benar, saya pandai menjahit secara berseni …..er..er…. tapi seni herot-berot maksud SSL sebenarnya! T.T

 

 

Caucincau!

31 ulasan:

kasihredha berkata...

ohhh tidakkkk ...FM
cantik2

whitecappuccino berkata...

seronoknya dapat present !...sape tak suka kan?? SSL baca novel apa tu??

Puan Kutu berkata...

wah dapat fm rupanya..cantik2..patut la excited nak menulis ayat yg sungguh bermetafora ini..:)

mama aini berkata...

untung kan kalau ada kawan spt kak Dinas tu !!..wah SSL pun suka kumpul FM ya?.. :)

idasm berkata...

ida baru nak buat entry pasal ni jugak.. hehe..

Aidah berkata...

Cantikk terbaekk tuh. Bagus kan ada kawan pemurah dan perajin nak pegi pos macam Dinas ni kan, kannn. Hehehe.

eMMe berkata...

SSL, elok gak takde pape nak buat, blogging la..hehehe...sesambil lipat kain boleh je blogging, tapi....agak2 byk lipat kain ke berblog ekk, heeee~

Nazayiena berkata...

Nasib baik x lompat2 gembira dpn posmen tu kan! akak menang GA yea?

♥MAMASYAZA♥ berkata...

memang cantik fm tu, cepat lekat kat fridge, biar betambah koleksi yg ada

☆*♥L@dy @yU♥*☆ berkata...

dapat FM lagik ker akak??
best 2x
ai pow penyakit M dah dtg bab blog ni ngeee

Cik SHiNJU berkata...

Cantiknye FM tu kak...
Biru... i loike...

kakcik berkata...

Hari ini kakcik pulak tergolek2 dirumah sambil mengadap blog, novel dan tv. Ada dua bakul pakaian belum berlipat. Sambil itu, fikir nak masak apa.

Adik posmen poslaju dah lalu, tapi dia tak singgah kat rumah kakcik la pulak.... :)

Deru Ombak berkata...

Morning SSL

Ada kala ketika, kemalasan mmg tak boleh dibendung....

Cantik FM (mesti dok sengeh2 gembira).

Tq sudi follow balik ye...

Eye_nee berkata...

belum bersawang lg blog mu nih sis...dapat adiah mana tak sukeee kannnn...kain tak lipat baru sebakul per der hal...kasi tambah dua tiga bakul baru lah trillll nka lipat....

Hanis Azla berkata...

cantiknya FM tu.. semakin berserilah fridge akak ye.. kak dinas, nak satu jgk.. he..he.. bila dtg mood menulis, malam2 pun boleh layan keyboard juga kan kak..

Dalila Hamid berkata...

cantik FM tu... dela sndiri kdg2 mai pyakit 'M' ssh betoi nk megetuk keyboard ni.... alahai...

Amiizaa2001 berkata...

cak...happy new year SSL :)

~izan~ berkata...

salam kakak! sori lama tak dtg sini.izan rasa hilang stress bagai baca blog akak ni.ayat yg menguntum senyum kat bibir tau hehe...

cantik fm tu,seronok kan dpt hadiah =)

Kamalia berkata...

ehem..baju kat sini 2bakul lom lipat lg..
suka fm ke kak?nnt sy carikan tuk akk ye, tp tunggu sy balikla ye.

Cikpuan rara berkata...

hehehe akk mmg banyak baca novel ni.hehehe.ayat pon dh mcm novel.hehe

ainnoraini berkata...

dapat hadiah sapa tak seronokannn..

~ yus ~ berkata...

tapi kan akak punya entri mmg berseni. Maksud yus cara akak menulis, nak cerita dapat FM je pun tapi akak boleh buat kami seronok baca apa yang bestnya masa dapat FM tu...hihi.

Apa pun tahniah dapat FM itu. Cantik!

Dinas Aldi berkata...

Aisehh..malu cek dibuatnya..hehe..kecik ja barangnya tu..

Seronok kerana dapat menggembirakan dik SSL :)

KhaiRin - anies berkata...

untung nyer dia..FM tu...
i like!

ajumohit berkata...

Cantik fm tu SSL!!!Bertambah koleksi fm ngeee

mak encik | SZ berkata...

kena beli petiais beso lagi kak! hihihihihi

محمد رازيق berkata...

wah best nya akak dpt hadiah. syokkk.. hehe.. nak jugak rasanya. best2. free2 jmput singgah blog, jmput bc entri HUKUM MANDATORI???

ieda berkata...

aah lah kak ..
tapi x tahan sbb pasal seni jahit tuu
saya punn tertipuu ekkeke ;)

mama tim berkata...

cantek okeh fm tu ssl..ok dah jeles..

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ berkata...

shantek la FM tu...
murah rezeki awak!

Munnafendy berkata...

alahhhhh cantiknya FM!! sy mmg suka gila kumpul fm ni! ey jeles!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...