Gorgeouslah UOLS...Trimas

HeartBeat

Klik ye....Trimas!

Khamis, Disember 15, 2011

Mahalnya

Seikat rindu hadirkan mukjizat,
Seikat cinta hadirkan keindahan,
Seikat sayang hadirkan kemesraan,
Seikat sayur layu,
harganya RM2.50?!!!


sayur
Woh, mahalnya!!!! Kata Year End Sale?!


Kenaikan harga barang semakin menjadi-jadi sejak kebelakangan ini. Saya turut berasa resah. Anda tak resah? Musykil nih! Kenapa harga sayur mahal mendadak? Baja taik ayam naik harga kah? Woh, kelas kau taik ayam!!!!!
 

 
Sekian saja keluh-kesah Kak Esah.
 
 
 
Caucincau!

26 ulasan:

qemaishak berkata...

Beli sayur kat pasar mlm & econsave je murah & banyak..memang berbaloi..

brg asik naik harga, gaji je tang tu...

mamaNoriz berkata...

uiskhhh, mahal nye!

say suka beli kat psr mlm je, lagi murah dan fresh!

kasihredha berkata...

bila semua munasarawak dan kak esah dah keluar...
memang yakin ianya perlu di resahkan
memang mahal

~ yus ~ berkata...

kat mana beli sayur tu ssl? Memang nampak layu benor dan mahal ya...huhu

Kakzakie berkata...

Bukan keluh kesah KaK Esah aje SSL... kakak pun sama, adik-beradik kakak pun sama, bapak yg ribu-riban duit tiap bulan masuk bank pun sama. Tapi itulah hakikat menandakan rakyat kena buka mata - cari pembaharuan!!

Kakak minggu lepas beli ikan parang seekor 52 ringgit!! Nak makan punya pasal beli juga. Itu baru ikan saja. habis tak kana nak makan ikan tak ada sayur-cili bagai gerammmm nie SSL...

kasihibu berkata...

kita tak boleh salahkan kerajaan sepenuhnya
kita salahkan pengguna
sebab bila kita dah tahu harga macam tu
sepatutnya kena hantar aduan di kpdn bahagian pengguna
itu yang sepatutnya
tp bila kita beli saja, cuma bersunggut dan tidak ada tindakan
hasilnya macam bangau oh bangau lah kiranya.
sekadar satu pendapat.

Aidah berkata...

Akak pun dok resah kebelakangan ni sebab semalam pegi pasar tani, abis duit 50, 3 keping. Beli ikan bilis, setakat 2 genggam dah 10 henggit. Menangis rasanya.

KhaiRin berkata...

kalu bli kt shopping mmg la mahal...
tp tu la hakikat yg perlu dihadapi...
lbh2 lg yg dok kt bndr bsr ni

So Shy Lady berkata...

kasihibu : benarkah salah pengguna?! ini bukan masalah terpencil tp masalah sjagat. knaikn bukan utk 1,2 brg sj n di ssuatu tmpat sj tp hmpir smua bnda di psrn d sluruh msia. bukan sorang 2 bsungut malah satu msia lah! klau stiap kali hg brg naik kita kna buat aduan larat ke kpdn nk handle bjuta2 aduan? nak kna buat aduan baru nk buat kj ke?

inikan skdar keluhan k esah bukannya aduan. klau aduan sy tak coret kat sini!!!! salahkah nk bkeluh kesah di blog sndiri?

Hanis MY berkata...

uwaaaa pengsan la cenggini!

Salina@IbuAqil berkata...

Uishhhhh!! Ni kena adu nih..
Ni aniaya pengguna ni..
Kalo fresh tu ok lg..
Ni angkat pun duk terkulai layu..

Ati Masrif berkata...

tulah ...semuanya naik
kena makan nasi goreng dgn telur
saje kot :)

~izan~ berkata...

mmg mahal tu kak! seikat 2.50

katanya gaji naik tp dlm masa yg sama brg naik.mcm sama je kan kak..harap2 masalah ni cepat la berakhir dan ada pantauan..kdg2 kata harga borong tp tak pun..huhu

ieda berkata...

wah2 lepas nie kita pakat2 tanam sayur lah dikk .. huhuh mcm nie org senang ok lah kan .. yg susah semakin susah lahh uhuhuh

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

mahal tu..dah lah layu..
hmmm..gaji naik..harga barang pun naik..camne tu..

Dinas Aldi berkata...

Isy, sayoq layu pun RM2.50, cekik darah betoi!

mak encik | SZ berkata...

yang atas2 tu tak kena bayar beli sayur..tu yg dia tak kisah rega naik ke turun..semua ditanggung beres...

Acik Erna berkata...

SSL..acik dah llaaaaamaa terasa barang makin naik..macam air banjir pulak dah..kejap naik..kejap naik..

mama aini berkata...

SSL..biasalah bila org naik gaji,harga barang pun berubah lagi..memang mereka ada kuasa..hu2x..kesian kan kat gulungan yg kurang berkemampuan..

Puan Kutu berkata...

itulah..semua barang naik mendadak.poning jugak eden!gaji naik pun seciput ja..

Kabutar Diesel berkata...

Barang ka kedai 1 malaysia bukan semua murah dan de yang tak ok pun..den dah terkena dah eh

Fatin Mraz berkata...

kat mana sayur seikat 2.50 tuh..huhu

cik jatt berkata...

makin lama makin terseksa kan. macam mana la family yang ramai anak tu.
gaji naik ciput, tapi harga barang naik melampau

Hanis Azla berkata...

tak membeli kita nak makan.. tapi nak membeli memang selalu ada rasa tak puas hati..

Nazayiena berkata...

ape le dah tahu sayur layu tu jual je le murah....mana sama sayur fresh ngan layu.

anisalya berkata...

biasa la. yg ssh bkn diaorg pn. ada diorg kisah kalau ada org lain tak makan sayur? mana ada pun.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...