Gorgeouslah UOLS...Trimas

HeartBeat

Klik ye....Trimas!

Khamis, Oktober 13, 2011

Macam Bihun

 

As Salam ladies,

 

Menjawab pertanyaan mamaNoriz dan Lily@MummyQistina dalam entri askhoyfxzhdhjsagsd yang lalu, petua kecantikan artis manakah yang menjadi pilihan saya?

 

Jawapannya ialah…. hatiku tertawan dengan petua Nur Fasha Sandha!  (Asrul : dik, akak tau kau suka dia tapi jangan duk buat lompat empat segi katak, hokeh!! Bawak bertendang ye :P )

 

Malam tadi……

 

noki 079

 

Dah perap rambut dengan santan ni,

balut dengan kain,

biarkan ia basi semalaman,

bangun pagi,

shampu.

 

 

Malam karang……..

 

image

 

nak lumur dengan minyak zaitun ni pulak.

 

 

 

Wowww…..

Gigih tak makcik SSL?

Gigih kan? Kan? Kan? Kan?

Hei, orang tanya ni….. kan ke tak kan?

 

 

 

imageimageimageimage

 

 

 

Harap-harap rambutku lepas ni tak  lagi keras kejung macam bihun.

 

 

 

 

Caucincau!

32 ulasan:

☆*♥L@dy @yU♥*☆ berkata...

lepas ni rambut pow secantek FS gituew...

Kakzakie berkata...

Kalau rajin mengulek pasti hadapt hasil yag dikehendaki.

ainnoraini berkata...

nak jugak laa..nak gak rambut hitam berkilat...
sebab rambut kak ain dah ade tanda2 nak ade warna putih ..huhuhu...

cik dah faridah berkata...

pendek kata,yang panjang tak kata pape dok relaks2 jer...

rambut mahkota wanita....& itam itu menawan...

h4ni3 berkata...

kompem jadi ala2 rebonding la pasni
:D

nanti kalo berhasil, akak lumur kat rambut saya pulak ye.. rambut saya dah ala2 berus dawai dah ni.. hehehe

nUR_rOsALiNdA berkata...

Kak,
Perap rambut ng santan tu maknanya lumur kepala kita ngan santan tu ek...Esok nyer bgn pagi basuh.. Eh?? Eh?? Nak try jugak la..

kasihredha berkata...

ye ye...memang gigih...hihi

P/S akak beli kamera olympus tu RM 1699
kalau tak salah lumix lagi mahal kan.

RynaHakimi berkata...

Aceceh..cantik la rambut akak pasni ye..hehe...kita rajin lumur asam limau je kat rambut.. Kadang2 telur mentah.. Elok untuk elak kelemumur dan lembutkan rambut.. Kalo dah letak telur tu kena cuci bersih la nnti..kang hanyir plak.lari tok laki xnak duk dekat.haha..

bab santan tu menarik juga. terutamanya kalo nak rambut yg ikal jdi lurus..tu ikut petua la kan.Menjadi ke idak xtau la plak.. Nanti bagi result ye kak.. Jgn jadi bihun or suhun plak..ekkeekeke

wida berkata...

wah...cantiklah rmbut pas ni

Asrul "iLham" Sany berkata...

yeay, nama sy masuk blog femes muahahaa...

p/s : mak sy bg petua guna santan untuk rambut ;D

rara pinkmafia berkata...

petua lebatkan rambut ada x?hehehe

qemaishak berkata...

mmg cantik rambut guna santan ni kak tapi kn tahan la bau dia tu..bilas berkali guna syampu baru okey:)

gedek! berkata...

rambot uncle lembut macam dawai...

Sz berkata...

santan kotak boleh? kikikiki

Maya Mayana berkata...

emm salute la kak...rajin,moga jd mcm fs rambutmu itu :)

mamaNoriz berkata...

oh, peminat FS gak ke...hihi

sya dulu buat gak time free hair, tpi bau santan tu lekat kat kepala...mak aiiii, lmbat nak ilang sbb rambut sya tebal betul!

so all d best yek..
leh cik abe urai2 rambut pas ni :)

Hanis Azla berkata...

wah.. lepas ni taraf2 FS lah yer akak SSL kita yer.. bagusnya..

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

dulu2 masa blum kawin selaulu gak perap rambut ngan santan..rambut rasa segar & cantik jer..dh lama x buat..malas menguasai diri..tp nk juga cantik..mcmmana tu.. ;p

~ yus ~ berkata...

hehehe..gigih akak ya.

kalau saya tak kuasa dan takde masa kak...huhu

saya doakan akak berjaya dapat rambut cantik mcm fasha sandha ya...:)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

pakai santan ukt rambut mmg bagus..nenek sy amalkan..rambut dia hitam smpi ke tua..

kalau nk rambut lembut pakai lendir bunga raya..mujarab..sy buat smpi gugur rambut sbb terover lembut hahah

mzhany berkata...

kagumsnya...uuu sy nih ha, haishhh pemalasn benor la, cukup shampoo jer ahahaa

Hanis MY berkata...

gigihnyaaaa... nak gigih cm ahkak SSL jugekss... ganbatte!

p/s: hehe tu cerita dah basi pergi masa tak berapa busy, biasalah suka peram dulu ngeee

Dinas Aldi berkata...

Wah sungguh rajin! Nanti sila habag macam mana keadaan rambutmu itu ok dik.

SoLy SoLicious berkata...

gigihnye..kite xpernah layan mnde2 tu smue..heee

ajumohit berkata...

Wah pasni guna jari pon boley la ssl hihi, good tips

yua berkata...

suami pon makin syg akak SSL =))

munna berkata...

macamana hasilnya SSL.... mesti secantik rambut fasha sandha kan

IFA Athirah berkata...

olive oil sgt bgus!!!

~izan~ berkata...

rajinnya akakkkk! tp izan susahnya nak dapatkan santan. mcm soklan kat atas jugak,santan kotak boleh ke kak? minyak zaitun utk masak western food byk lg tu hehe

Kabutar Diesel berkata...

hehehe nak ne suh orang umah cube kekekeke

wahida berkata...

rajinnya akak...kalau saya mmg dah tak kuasa la dgn bau dia lagi...huhu..

harap2 berjaya ye kak...

Ekin berkata...

Akak shy..ade tak petuan utk cepatkan rambut panjang??tak sabar nak tggu rambut panjang..dah kementot sgt dh rambut nie..ngeh..ngeh..ngeh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...