Gorgeouslah UOLS...Trimas

HeartBeat

Klik ye....Trimas!

Isnin, Februari 28, 2011

Street Basket Ball

Aktiviti Sabtu lepas.  Terlompat-lompat saya main.  Walaupun penat tetapi seronok gila weh. Seumur hidup tak pernah pun main basket ball nih. Setelah bermain permainan itu, saya berasa lebih seronok daripada permainan lain yang pernah saya main sebelum ini.

Ketika bermain permainan street basket ball, kita harus beri seluruh tumpuan pada bola yang berada dalam tangan supaya kita boleh shoot bola itu tepat pada jaring. Dan yeh yeh, kita harus melompat depan dan belakang  sekiranya bola itu berjaya masuk ke dalam jaring sebab bukan senang nak shoot, tau. Sungguh mencabar. Tapi memang tak sangka betul saya yang cinonet macam hobbit ni boleh sumbat banyak gol. Cayalah!

Ketika perlawanan berlangsung, saya tidak mempunyai sebarang masalah untuk memasukkan bola di jaring lawan..heheh kacang aje. Walaupun En. HB bantai gelak tengok saya main tapi ah, peduli apa.  Heheheh saya suka. Kelas, gitu!

 

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

 

 

nokiafeb11 185

 

nokiafeb11 178

Inilah permainan street basket ball yang menambat hati saya

 

nokiafeb11 187

Main dengan model-model tetap sungguh menyeronokkan!

 

nokiafeb11 188

Jaringnya dekat aje hahaha mana tak score…… cheese cake betul!

 

nokiafeb11 200

  Selain street basket ball, mereka main macam-macam termasuk ini.

 

nokiafeb11 197

Permainan ini sangat menambat hati si kecil

 

 

nokiafeb11 195 

Bu, nak main lagiiiiiii! Boleh la bu. Boleh la buuuu….Masing-masing buat muka sedih mohon simpati bila diajak pulang. Hahaha…

 

 

 

Today’s Lesson:

Bagi seseorang anak, bermain barangkali adalah aktiviti yang amat penting dan menyeronokkan. Oleh itu ibu bapa perlu mencari sedikit masa untuk bermain dengan anak-anak mereka.  Apabila ibu bapa menaruh minat di dalam permainan si anak dan cuba sedaya upaya untuk ikut serta, pasti anak akan selesa memandang ibu bapa sebagai rakan.Tapi ibu bapa jangan terover main lebih dari anak pulak, ye… macam orang kat atas tu ngehngehngeh…..

 

Caucincau!

20 ulasan:

MummyEcha berkata...

sesekali melepaskan gian apasalahnyer...sometime saya pun teringin nak main cam gini tp tu la malu punya pasal terpaksa pendam jer hihihihii...karang saya plak yang terlebih over...

en_me berkata...

sonoknyer men bola kanns.. ehehe

So Shy Lady berkata...

Mummyecha: hahaha...kesian ank2 bila dpt mak terover nih ;P


en_me: bosan asyik duk rmh, skali skala tmankn dorang main. msing2 hepi ;D

MasZuber berkata...

saya suka main mende nie yang dekat e@curve tue.

best best :)

Mah@mahu berkata...

Teringat saman kanak2 dulu memang suka main game kat pusat keluarga ni kan heheheh..

Terima kasih kerana mendoakan kawn saya moga tuhan dpt mambalas jasa anda terima kasih..

So Shy Lady berkata...

MasZuber: kami main kt jusco kepong ;D.

Mah@mahu:hahaha...kalau duk bandar, game mcm ni je lah yg mnjadi tumpuan.

amin...hrp dia cepat smbuh :D

qaseh johanna berkata...

hai kak..akak plak yg lebih2 ye..
anak2 tak puas main sebab akak main lebih dr diorg..hihi

So Shy Lady berkata...

qaseh: kuikuikui...mmang ksian juga tgok diorang ni. kejam la mak dia hahaha. takpe next time bli token lebih skit ;P

Hanis MY berkata...

comel sgt...aktiviti yg best bersama anak2..bertuah betul mereka ni hehe.. pernah main skali je dulu wwalopun dekat tapi score nya ciput je huwaa sadisss...

Yua berkata...

selalu teman adik2 pergi main bola tu.. tp sy sdiri x main.. daa besar. haha

Asrul "iLham" Sany berkata...

teringin nak main kat arked...

;D

So Shy Lady berkata...

Hanis: kami pun tde la score mana ponn...haha suka mnggembar-gembur ;D


Yua: hihihi malu plak akak!


Asrul: best jugak lbih2 lg klau dgn sidia ;P

Nadiah Sidek berkata...

salam kenal kak :). terima kasih follow blog saya. saya follow juga ;)

saya tak reti la main game2 mcm tu. gerenti tak masuk jaring :p

Ummi Aisyah || Cik Yah berkata...

Salam ziarah,

ini pra basket ball le yek..ok la tu, dah besar nanti bley main2 betul2 plak..

So Shy Lady berkata...

Nadiah Sidek: hahaha... t.reti juga pon...campak aje ;D


Cik Yah: hihi ntah la..si abang tu minat football. ank2 dara plak t.cukup tinggi ;D

bonda dadif aka akish berkata...

itu adelah tempat menarik utk mereka2...

makdara TERdiva berkata...

tiap kali balik kg, biasanya MDT main badminton @ futsal dgn anak2..boleh trun 5 kg..ngeh3x

So Shy Lady berkata...

bonda dadif aka akish: mmng mnarik tp main kjap aje duit mngalir mcm air heheh


makdara TERdiva: wah boleh tahan MDT! Patut la selim melim. saya nk main futsal...dlm mimpi je laaa...kuikuikui

=sz= berkata...

ahahaaaa...
sabar je la ...

konpem saya pun akan tersukaaaa men2 gitu...

anak2 ni kat umah pun dia boleh amik bakul baju wat masuk2 bola...

So Shy Lady berkata...

=sz= o ye ke...sama spesis lah ngan anak akak hahaha kreatif sungguh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...