Gorgeouslah UOLS...Trimas

HeartBeat

Klik ye....Trimas!

Selasa, Januari 11, 2011

Hantu Mak Limah Melawat KLCC

Saya mulakan entry hari ini dengan ucapan Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh dan selamat sejahtera buat semua.....

Cantik molek mukaddimah I, kan.

Lebih seminggu saya tidak mengupdate blog. Ada sesapa yang rindu? Kuikuikui...Perasan diri blogger popular, hak tuii..

Saya tidak berblog bukannya apa. Apakah masalah saya sebenarnya? Ekceli sejak akhir-akhir ini saya agak kebizian setelah diri ini menerima watikah pelantikan oppss...bukan dari yang Dipertuan Agong atau dari mana-mana Pesuruhjaya Tinggi tetapi dari En. Hubby yang telah melantik saya menjadi Ku Li untuk membuat assignment MBA beliau.

Memang saya sangat sibuk tak tipu. Adoi, demi hasben terchenta nampak gayanya terpaksalah saya mengurangkan sedikit aktiviti berblog. Ada beberapa entry yang telah saya karang dalam kepala terpaksa ditunda tarikh siarannya. Sebenarnya hari ni pun saya belum lagi betul-betul berkesempatan untuk seriyes mengadap lappy lagak blogger tegar sebab tugasan Organizational Behaviour sudah lama menanti nun di meja study.  Nasib baik saya pernah mengajar subjek ni di zaman dulu kala so harap-harap saya tidak akan berdepan dengan masalah untuk menggorengnya nanti. Di samping itu saya juga turut terjerat dengan urusan anak-anak didik yang sudah mula melaporkan diri untuk pembelajaran sesi baru. Nampakkan saya terlalu sibuk, kan? Kan?

Walaupun demikian, saya berusaha juga untuk menulis entry walaupun sekadar update ringkas. Mana la tau kan ada sorang dua pembaca atau blogger  tersinggah blog saya hari ni at least ada la juga bahan baru  untuk dibaca. Ecece…macam la ada orang folo kamu hari-hari. Kuikuikui…
Ok mula update sekarang... eh, eh, baru nak mula ke? Intro bukan main berjela lagi. Jap, jap saya haus, nak minum air jap.
.
.
.
.
.
Ok, dah. Saya cuma nak kongsi sedutan aktiviti kami Ahad lepas. Kantoi, tadi kata sibuk tapi masih  sempat  lagi buat outdoor activities. Ikutkan hati memang malas  tapi tiba-tiba rasa  kesianlah pulak tengok wajah bosan tahap gaban model-model tetap terperap dalam rumah jadi, kami pun keluarlah ambil angin sikit-sikit. Here a few pics of what’s happening on that day.

Belah pagi kami pergi Jusco yang jaraknya dari rumah cuma 5 minit aje  kalau jalan kaki tapi kalau naik kereta ambik masa 15 minit . Magik, kan?

 
281120101090
OK, gambar makcik blog sedang  kontrol ayu. Beliau ada iras Lisa Surirumah Surihani, tak? Buwekkkk! Perhatikan dengan teliti, kalau  muak  scroll down cepat-cepat.

 
281120101093
Comel sangat mereka teruja dapat keluar dari sangkar. 


281120101094 
Anak-anak, orang panggil menda ni LCD. Ooooo……


  281120101097 
Tak beli pun sekadar cuci mata sebab ibu saya sangat kedekut suka berjimat-cermat.
 
 
Tidak lama kemudian kami dengan gembiranya pergi makan di salah sebuah gerai berhampiran. Sebab dah melantak kat rumah, so kami order menu simple aje.

 
281120101100 

Adik nak makan ikan 3 rasa, daging goreng kunyit, kailan ikan masin, sup ayam, telur dadar, kerabu mangga dan  lala masak halia        

   


281120101112 

Siap! Alameks, tak muat meja daaa….



Setelah kekenyangan, kami pun pulang semula ke rumah  sebab En. Hubby kata nak sambung study manakala si model tetap pula ada yang mahu kapur kasut sekolah dan ada yang mahu tidur. Belah petang kami bergerak pula ke  Hotel Palace of the Golden Horses sebab En. Hubby perlu berjumpa seseorang di sana. Apa ni, hari sudah petang masih mahu keluar? Folo je lah…..


Here we are finally!


191220101251 
Aksi pelancong Vietnam


191220101255
Aksi rombongan sekolah


 191220101253
Aksi coach baru pasukan bola sepak Malaysia

   
191220101252
Aksi budak tak pernah tengok kuda


Banyak lagi gambar tapi letih la nak tempek…. hahaha….Eh, cepat taip So Shy Lady kau dah nak kena siapkan assignment dah. Yelah, yelah!

Okay nantilah saya akan update lagi tentang  kisah-kisah lain lagi antaranya kisah saya terkena sindrom……ah, lain kalilah saya cerita! Apa? Kisah Hantu Mak Limah? Maaf ye….kisah tu takde kena-mengena langsung dengan post. Saja nak letak tajuk gempak sikit.  Jangan marah, ya….heheh.

Today’s Lesson

Seorang isteri harus selalu menolong tugas-tugas suaminya demi untuk kebaikan  keluarga.
 
 
Caucincau!

27 ulasan:

Kabutar Diesel berkata...

hahahaha..makan besau nampak..tang seorang isteri harus menolong suami tu setuju sangat2 kekekekeke...

So Shy Lady berkata...

hahaha tu makan simple aje.....kalau makan besar biasanya order sampai 2 meja...hahaha

eleh....lelaki memang setuju sangat2.... tapi jgn la pula ambik ksempatan atas kbaikan isteri ye! Masing2 kena saling bantu-mmbantu

~dARlee zURiS~ berkata...

btol2.seorang isteri mesti kena ada disamping si suami tak kira susah atau senang :)
seronok je nengoj budak2 tu muka hepi dapat jln2 kan?

So Shy Lady berkata...

Zuris : ahaks... slain bantu mbantu, klau msing2 tau tgggjwb n amanah msing2 insyaAllah bhgia kita dunia akhirat. ewah mcm ustazah plaks

3 model ttp tu zuris, kalau bab main + jalan2 bukan main lg! mak dia pun sama gak ms kcik dulu hahaha ms bsar pon sama lg haha....t.lawak pun

Asrul "iLham" Sany berkata...

berjalan sakan kak limah...

terbaekkkk....

So Shy Lady berkata...

Asrul: ahaks...bjalan dkat2 rmh je...hihi

Nasron Hashim berkata...

Gambar yg note aksi pelancong dari Vietnam tu, Bapak Imigrasi udah lihat. p/s: ada pasport dan permit tak? hehehe....

So Shy Lady berkata...

NH : hahaha jgn khuatir bapak! kami smua ada mykid hehehe

nieda berkata...

wat assignment???teringat zaman jadi student. hehe. kdg2 rasa nk sambung study tapi fikir nk stay up wat assignment terus x jadi. dahler suka wat kerja last minute..huhu

Wan Ryna berkata...

Tengok akak muda remaja lg. Anak2 dah besar2 dah. bagi sket tips awet mude nih.Ngehe..Haa,jgn kembang idung plak ye..hehe

So Shy Lady berkata...

nieda: bosan kan...tp akak dolu2 buat last minute works hasilnye lbih gmpak, heran btul!


WRyna: ahaks...puji mlambung plak ryna nih tgok, akak dah kmbang smangkuk dahhh...hihihi.tde tips awet muda pun...mungkin baka kut rasanye la..kuikuikui

Fain berkata...

Akak, saya pon dulu ada belajar Orgazational Behaviour.. Tapi banyak da lupa da...
Haii.. rindunya zaman kat u dulu kan?

Mak Su berkata...

hai, salam ziarah, mekasih sudi following. comel anak2nya, ibunya pun sweet. update ler as and when, blog ni best, tiada paksaan untuk kita :)

So Shy Lady berkata...

fain: student business ker? sama la kite, calit!

ahaks...sgt2 sweet memory!

So Shy Lady berkata...

maksu : thanx 1000x dtg jguk blog ssl!

bunga_ros berkata...

Kak, tima kasih jenguk blog Ros. Hubby akak study katner.. Bleh la rujuk OB ngan akak yek..

makdara TERdiva berkata...

disebalik kejayaan seorang suami itu adalah isteri yg bersemangat waja..eceh!

Mieja@Amiizaa2001 berkata...

hehehheheh seronokkkkkkk tgk BSB & anak-anak:):)

So Shy Lady berkata...

Mieja: saat bsama anak2 mmg sronot heheh...

MasZuber berkata...

soklan lari topik:

apa rahsia maintain walaupun ade anak tiga orang la nie?

:)

So Shy Lady berkata...

ros, akak bukannya terror pun terror mnggoreng ada la hahaha...dah lama tinggal t.ingat. ni kna paksa je..hihihi tpaksa la belek buku balik,ingat teori n refer case study dlm tenet.

So Shy Lady berkata...

makdaraTerdiva: betoi3x harap2 hubby ku bjaya akhirnye...heheh

MasZuber:kuikuikui...mungkin sbb jnis darah. orang bdarah O type mmang susah nak naik badan coz metabolisme tinggi. mungkin jg sbab bf... heheh pandai2 je akak bg answer mcm doktor.. ntah ye ntah tidak

Nieza Ishak berkata...

salam singgahhhhhhhhh ;)

So Shy Lady berkata...

NI: tengkiu nieza!!! ;))

Mama Kembar 3 berkata...

bestnya bawak anak anak jalan jalan camtu

Nia berkata...

haa,..tunggu anak saya besor, baru senang nak bawak jenjalan mcm tu..hehe

Baby&Me Shopping Style Contest

Aza Suhaiza berkata...

salam kenal .. best blog nie .. sy follow yer ..mai singgah blog saya , salam kenal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...