Gorgeouslah UOLS...Trimas

HeartBeat

Klik ye....Trimas!

Rabu, Disember 08, 2010

Kenapa Tak Rogol Saya?

Eeee… seram campur seriaunya baca tajuk di atas tu, kan! Chop! Chop! Jangan salah sangka, bukan saya yang tanya soalan tu, tau. Bongoks, la kan. Oklah, mehlah kita ikuti satu kisah benar di bawah. Kisah yang banyak memberi pengajaran kepada kita semua.

Ia tentang kisah seorang wanita dari Malaysia yang bekerja di US. Ada sebab kenapa dia mengajukan soalan berani begitu kepada seorang lelaki.

Suatu malam perempuan  ini dalam perjalanan balik ke rumah dari tempat kerjanya. Kebetulan dia  mengambil jalan singkat untuk pulang. Jalan yang diambil pula agak tersorok dan  tidak banyak orang yang lalu-lalang pada masa itu.

Disebabkan hari yang  agak sudah lewat, berjalan di jalan yang agak gelap sebegitu membuatkan dia agak  gelisah dan rasa takut. Lebih-lebih lagi dia berjalan  bersaorangan.

Tiba-tiba dia nampak ada seorang lelaki (kulit putih Amerika) bersandar di dinding di tepi lorong itu. Dia sudah mula rasa takut dan  tak sedap hati. Apa yang dia boleh buat waktu tu adalah berdoa ke hadrat Allah memohon keselamatan atas dirinya. Dia baca ayat Kursi dengan penuh pengharapan  agar Allah membantu dia di saat itu.

Masa dia melepasi tempat lelaki itu  bersandar, dia sempat menoleh dan dapat mengecam muka lelaki itu. Nasib baik  lelaki itu buat tidak endah dan perempuan ini selamat sampai ke  rumahnya.

Keesokkan paginya, wanita ini terbaca dalam akhbar yang seorang  perempuan telah dirogol oleh seorang lelaki yang tidak dikenali dekat lorong  yang dia jalan semalam hanya 10 minit selepas dia melintasi lorong tersebut.  Muslimah ini yakin benar lelaki kulit putih yang dia lihat semalam adalah  perogol itu.

Atas rasa tanggungjawab dia terus ke balai polis dan buat  aduan. Wanita ni dapat mengenalpasti suspek melalui kawad cam dan selepas  siasatan dilakukan, polis dapat bukti bahawa lelaki tersebut adalah perogol yang  dicari.

Tapi perempuan ini hairan juga kenapa lelaki tadi tak jadikan dia mangsa ketika dia melalui lorong tersebut walhal dia keseorangan di masa tu, tetapi lelaki tadi rogol perempuan yang lalu selepas dia. Wanita ini nak tahu sangat sebabnya. Jadi dia minta kebenaran polis untuk bercakap dengan perogol  tadi sebelum hukuman dijatuhkan (sebelum lelaki tadi di bawa ke tempat  lain).

Dia pun tanya perogol itu..

“Why don’t you do anything to  me on that night even though you know that I’m alone?”

(Kenapa awak tak buat  apa-apa kat saya malam tu walaupun awak tau saya seorang je masa  tu?)

Perogol tu jawab:

“No, you are not alone. That night I saw  two young man walking with you. One on your right side and the other one was by  your left side. If you were alone of course you will be my victim.”

(Tak,  awak bukan berseorangan. Malam tu saya nampak ada 2 orang lelaki berjalan dengan  awak. Seorang sebelah kanan awak dan sorang lagi sebelah kiri awak. Kalaulah awak sorang-sorang malam tu, sudah pasti awak jadi mangsa saya..)

Wanita ni  rasa amat terkejut bila dengar penjelasan perogol tu. Dia bersyukur ke hadrat  Allah kerana memelihara dia malam itu, mungkin juga berkat ayat Kursi yang dia  baca malam itu.

 

tudung2  

Today’s Lesson:

Jom, marilah kita membaca ayat Kursi dengan istikamah setiap kali selesai sembahyang fardhu, setiap pagi dan petang, setiap kali masuk ke rumah atau ke pasar, setiap kali masuk ke tempat tidur dan musafir. Insyaallah akan diamankan dari godaan syaitan dan kejahatan raja-raja (pemerintah) yang kejam, diselamatkan dari kejahatan manusia dan kejahatan binatang yang memudharatkan. Terpelihara diri dan keluarga, anak-anak, harta, rumah dari kecurian, kebakaran dan kekaraman.

Subhanallah….

4 ulasan:

~dARlee zURiS~ berkata...

pernah dengar gak citer nih
keajaiban ayat al-Quran...
:)

Kabutar Diesel berkata...

yup betul tu..ayat kursi orang tua dulu2 buat pagar rumah tu..pencuri xleh nak masuk rumah..dengan kata lain tak kan jumpa pintu nak masuk

So Shy Lady berkata...

Zuris & KD : yap, next time klau tetiba la kan ada orang nak buat perkara tak elok kat kita...jangan lekas panik. jgn menjerit mlolong sbab itu pun tak bkesan. dia lg btindak agresif. maklumla dah dirasuk setan, kan.

cepat2 baca a. kursi n ayat2 suci yg lain mohon allah kunci n pesongkan niat buruk dia/ bantuan dtg dgn tiba2. tapi kna yakin sungguh2 Allah akn bantu kita.

moral : nak lawan setan kna guna ayat2 alquran

☆aDihAys☆ berkata...

kene jadikan amalan ayat2 quran ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...