Gorgeouslah UOLS...Trimas

HeartBeat

Klik ye....Trimas!

Khamis, Disember 09, 2010

Jom Kita Ketawa…..Hik!Hik!Hik!

 

nana sein

Bagaikan terkena badi, satu demi satu rumah tangga pasangan yang pernah menyertai program hiburan realiti, Sehati Berdansa berdepan krisis yang berakhir dengan perceraian. Terbaru, pasangan juara rancangan realiti Sehati Berdansa musim ketiga, Sein dan Nana disahkan bercerai talak satu di Mahkamah Tinggi Syariah di sini semalam. 

Sein dan Nana merupakan pasangan ketujuh program realiti Sehati Berdansa yang bercerai setelah rumah tangga mereka dilanda badai. 

Menyedihkan…. 

Apa-apa pun hikmah sudah sepastinya ada, "Maka sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan". Insyallah, mudah-mudahan mereka belajar dari kesilapan dan semoga turut menjadi pengajaran kepada kita semua supaya mencari jalan untuk mempertahankan ikatan suci dengan pasangan masing-masing! 

Ok, supaya tak terkeluar tajuk, nanti kena potong markah….ada beberapa tips kerukunan rumahtangga ingin saya kongsi dengan anda anda semua. Ececeh…. macam perunding perkahwinan la pulak. Heheh… boleh la, kan!

 ketawa

Tahukah anda, perceraian boleh dielakkan dengan ketawa. Ini bukan saya yang kata tetapi teori ni dinyatakan oleh Kaunselor perkahwinan, Nancy Wasson, Ph.D

Menurut beliau, unsur-unsur humor yang kena pada tempatnya boleh menjadi penawar terutamanya ketika perbalahan antara pasangan. Menurut beliau, salah satu cara untuk mengelakkan perceraian ialah dengan melebihkan ketawa. Tambah beliau lagi, faktor utama yang menyebabkan runtuhnya ikatan perkahwinan ialah kemarahan dan kekecewaan. Dan ubat kepada masalah-masalah berikut adalah ketawa.

Pasangan yang tahu bagaimana untuk menggunakan ketawa untuk meleraikan konflik sesungguhnya mempunyai kaedah yang amat bagus untuk mengekalkan keintiman emosi dalam sesebuah perkahwinan. Ini adalah benar kerana ketawa bertindak sebagai injap keselamatan bagi mengelakkan terjadinya perselisihan faham dalam perhubungan. 


suami_isteri
 
Today’s Lesson :
Jom kita praktikkan tips-tips di atas. Mulai sekarang saya nak ketawa dengan En. Hubby banyak-banyak. Bukan sahaja dapat mengeratkan hubungan, malahan ketawa juga ubat untuk menghilangkan stress, melawan sel pembunuh tumor dan virus semulajadi, memberi manfaat kardiovaskular sama seperti bersenam 10 minit serta mengawal tekanan darah dan kadar degupan jantung. Wah, banyak sungguh kelebihan ketawa.

laughter

Jadi uols jangan lupa untuk ketawa selalu tetapi  janganlah keterlaluan pulak Kah!Kah!Kah! cukup sekadar Hik!Hik!Hik! sahaja, ok.

 
kucing-ketawa
Hik!Hik!Hik! Cute tak saya ketawa?


Caucincau!

3 ulasan:

JUE berkata...

Lepas ni Jue pun nak selalu ketawa hikhikhik lah! Tips terbaek! Thanx... ;)

Entry terbaru: Sian adik aku...

Kabutar Diesel berkata...

kita orang pun nak ketawa gal lah kakakakaka

So Shy Lady berkata...

Jue : Ketawa jgn tak ktawa...awek muda tau!

KD : hahahahihihihuhuhukakakakikikikukuku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...