Gorgeouslah UOLS...Trimas

HeartBeat

Klik ye....Trimas!

Isnin, November 22, 2010

Pada Suatu Malam

 

redaxon 057

“Dah dekat pukul 11! Masukkkk tidurrr semuaaa!”
Liat betul kanak-kanak riang ni disuruh offkan TV...
Mentang-mentang esok tak sekolah.

Amboi, amboi…. si Adik tu pun tumpang sekaki berjaga malam, ye.


redaxon 056

Weh, diaorang tengok cerita apa tu?

*

*

*

*

*

*

*

*

 

 Bangku-kosong


Oooo tengok cerita hantu ye….

“Alonggg, Nyanyah, Adik!! Matikan TV, cepat! Pegi tidooo!” Si ibu sudah melalak.

 

“Ibu, malam ni Along tidur ngan ibulah. Takut la tidur sorang diri nanti golek-golek tengok ada makhluk kat sebelah!”

Hmmm….dah agak dah!

 

 

Today’s Lesson :

Meskipun ada baiknya perasaan takut itu wujud bagi mendidik insan mengetahui kelemahan dirinya namun jika difikirkan secara jangka panjang, pemaparan unsur tahyul dan seram yang keterlaluan di kaca TV akan melahirkan insan yang bersifat negatif, diselebungi ketakutan yang tidak menentu, pasif dan sentiasa dalam kebingungan. Kesimpulannya, mari kita salahkan TV kita, heheh..tak. TV sebenarnya amat penting dalam kehidupan moden kita namun, parents perlu mengawal dan memberi perhatian yang serius kepada jenis rancangan yang ditonton oleh anak-anak di rumah supaya mereka tidak terdedah dengan rancangan-rancangan yang kurang sesuai.

 

 

Selamat Bercuti! Caucincau!

7 ulasan:

Fatihah berkata...

Comel2 anak so shy lady ni...

Mieja@Faiza Amir 2001 berkata...

hehehheheheh comel mereka......bila cuti sekolah pukul 11-12mlm pon rasa mcm pukul 8mlm bg anak2 ni....

Kabutar Diesel berkata...

kami kat kluang x tengok citer hantu hahaha

So Shy Lady berkata...

Fatihah , Mieja : My kids sipu2. Malu kononnya..heheh. Biasanya pkl 9.30 dh lelap tp cuti ni bg can lah skali skala.

KD : Duk sorang2 jgn tngok citer hantu tau nanti takut nk g toilet kihkihkih

Kabutar Diesel berkata...

haha..tak tahu nape sejak dari dulu sememangnya tak minat tengok drama n filem..just layan CNN or al jazeera or astro awani je

So Shy Lady berkata...

KD: ecece...of cos la. i pun t.minat. sjak dah tua krepot nih asyik layan citer katun je.. i mean temankn ank2 hihihi...kami takde astro, blogger miskin katakan huhuhu

Kabutar Diesel berkata...

er er er i pun tak de astro pi tengok kedai makan je

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...