Gorgeouslah UOLS...Trimas

HeartBeat

Klik ye....Trimas!

Isnin, November 01, 2010

Suami uols?

 
Lepas sembahyang subuh, terdengar bunyi klepang klepung kat dapur. Saya jenguk nampak satu lembaga. Rupa-rupanya seorang suami mithali sedang sibuk membancuh tepung. Wahh...pagi ni dia buat lempeng pisang.

Heheh...senang kerja aku....

lempeng-pisang
Saya capai teko. Senyum, senyum. Bancuh milo kawkaw. Kemudian landing atas sofa baca paper tunggu lempeng pisang siap. Macam mem, you.

Emmmm...hubby saya tu....best kan? Sekali-sekala dia memang rajin membantu. Heheh..sori ye, hari ni sesi puji-memuji suami.

My hubby loves to cook once in a while.
Nak kata terror masak idak le sangat... tapi OK la. Boleh telan hehe..

Kalau tak masak pun, pas je minta tolong kopek bawang ke, tumbuk cili ke, tolong balik ikan dalam kuali ke, potong sayur ke memang dia dengan sukacitanya tak pernah menolak.

Setakat ni dia pernah masak

- nasi goreng

- sambal tumis

- goreng ikan/ayam

- telor dadar

- sayur goreng

- spagetti

- sardin

- cucur ikan bilis, udang

- sup, tomyam

- pizza

- salad thousand island

- daging goreng kicap

- scramble egg

Makanan bersantan dia tak reti. Suami uols pandai masak apa?



Today’s Lesson

Try to praise and appreciate your husband's cooking bcoz some husbands don't get into the kitchen at all clip_image001


Caucincau!

9 ulasan:

A.I berkata...

laki aku x reti masak. tp dia rajin wat keje umah + siapkan anak2 (^_^)

giler kau!! sedap nk mampos lempeng pisang tu. dedulu arwah nenek aku rajin buat. dah lama x mkn lempeng pisang. nk soh mak aku wat kan la..hohoho

So Shy Lady berkata...

A.I : yr hubby kira ok la tu..ada gak nolong2.
haha..lempeng pisang mmg yummy yummy sdap hingga mjilat kpala lutut hehe..

~dARlee zURiS~ berkata...

suami isteri memang lah kena tolong menolong kan..
sbb hubby tak brp reti nak masak,makanya isteri dia pun dia tak kasi masak.sbb itu isteri dia nie naik lemak.berlemak2.hehee ;P

sonata anak kancil berkata...

saya urus dalam rumah..hubby urus luar rumah !!!

So Shy Lady berkata...

zuris: hehe...stakat bedua + baby kecik, t.payah bazir masa n tenaga masak. Beli je! Rasanya lbih jimat n t. mbazir.

sonata: sangat2 fair n lovely, cikgu!

Anna Qawina berkata...

salam...somi say apun suka masak..kdg2 lg sedap dia yg masak..(puji sbb mls kot..)..hiii..tp lps dia kung kang kat dapo kita ler yg kung kang balik betulkan apa yg patot...huhu...banjir..

chugie berkata...

alhamdulillah.. syukur dapat suami yang rajin ke dapur! mesti sedap tu kan..

So Shy Lady berkata...

anna: wife yg rajin n terror tahap terrorist mcm anna nih t.perlu dibantu somi...hehe.. anna pkai mixer apa?

chugie: syukran syukran. sis tlan je sdap ke tak sdap hehe..

noor berkata...

waa..sweetnyer suami kak..bestnyer dpt suami mcm tu..rajin ke dapur..boley tlg2..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...